Goda nyheter.

Äntligen har det kommit ett Magazin som berättar om goda nyheter!! Visst är det väl bättre att få läsa om annat än  bara elände? Hoppas bara att tidningen säljer också. Den kommer ut med 4 nummer / år. Skall bli kul att läsa den.

I dag blir det hemgjorda kåldolmar till middag. Duktigt, eller hur? Visst är det viktigt att erkänna att man kan känna sig duktig. Att ge sig själv kredit för något som man gör.

Vi som är födda på fyrtiotalet är fostrade med Jantelagen som ledstjärna: " Du skall inte tro att Du är något "!
Det var något som man matades med från tidig ålder.
Att ifrågasätta sina föräldrar eller någon auktoritet var inte heller " lovligt " att göra. Nej, man skulle niga eller bocka inför de äldre.

Nu är det annat ljud i skällan.
Tiden har verkligen förändrats och vi med den på sätt och vis. Men det är inte lätt att göra om sig.

Så jag bjuder min man i dag på mina hemgjorda kåldolmar och känner mig som min egen mamma.
Det blir en god nyhet för min man i alla fall.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Men va gott med hemgjorda kåldolmar! Vad heter Magazinet du skriver om?

2010-10-21 @ 20:53:38
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Good News Magazine, tror jag visst.

2010-10-22 @ 01:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0