Bio igår, TV i kväll.

I går var jag och en väninna på bio. Vi fick inga biljetter till filmen med Julia Roberts. Vi valde därför en annan film som vi inte visste någonting om. En fransk film! JA, en fantastiskt stark och sensuell berättelse om en kvinna som var gift med en välbärgad man, de hade två tonårsbarn. Allt var perfekt på ytan.
Men, så hände det som inte får hända...Passionen exploderar med helt " fel " man. Vilka underbara möten de hade, det vibrerade ända in i biosalongen.
När filmen var slut upptäckte vi att att man köper sina biljetter i automaten. Gissa om vi kände oss urgamla?
Men, man är aldrig för gammal att lära sig något nytt.
Att efter filmen gå ut på restaurang, äta lite, dricka ett glas rött och bara prata, väninnor emellan. Yes!

I kväll har jag sett Glada Hudik gänget. Jag gråter och skrattar, de är ju så underbara.
Jag minns min fantastiska tid som lärare för utvecklingsstörda. Över 30 härliga år!
Vi gjorde också flera utlandsresor tillsammans. Vi gjorde flera stora konstutställningar, var med i TV program och annan media. Kjell Lönnå arbetade som musiklärare i grundskolan, vägg i vägg med mig. Han sprang ofta in till oss och spelade med eleverna. De blev fort du och kompis med honom och han med dem.
Ja, det var en fantastisk tid. Vi var som en enda stor familj vi som arbetade inom särskolan. Vi hade så roligt!!
Då var vi unga med en fantastisk känsla för att bryta gamla fördomar, vår kraft kunde försätta berg.
I dag är det andra klanger som klingar.
Entusiasmen, ivern, längtan, förmågan, framtiden....det gick fort....nu går det långsamt! Phu!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0