Val, igen.

Apropå val,så har jag ingen som  helst lust att möta på björn i skogen.
Nu vet jag att det finns många björnar hemma i Allsta, på väldigt nära håll.
Men, det är inte många jägare som vill skjuta en björn.

De väljer att avstå av två skäl.
Det ena är att om man skjuter en björn så skall man vara säker på den blir rätt skjuter. För om man skadeskjuter en björn kan man själv bli illa skadad.
Det andra skälet är att det är så mycket byråkratiskt krångel.

Björn har siktats nära skolan. Vad sägs om det?
Mitt barnbarn berättade för mig om att hon hade sett björn där. Då trodde jag att hon ville skoja med mig, så jag låtsades tro på hennes berättelse.
I dag väljer jag att tro på henne.

Man kan ändra sig, inte sant? 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0