Gudstjänst på söndag.

Äntligen en söndag där jag ser Gudstjänsten på TV, det var så länge sedan.

 
Nu ringer kyrkklockorna  till gudstjänst i kyrkan här intill, jag älskar när kyrkklockorna ringer! Har alltid längtat att bo intill en kyrkan och nu gör jag det.
Som liten sprang jag så gärna till söndagsskolan och som vuxen springer jag gärna till kyrkan. Naturen och kyrkan är för mig mina andliga viloplatser. En plats för eftertanke och ett möte med mina innersta känslor och tankar. Att möta mig själv, att lyssna inåt, att hämta kraft, ger mig sådan ro.
Varje kväll innan jag somnar har jag också en stilla stund med mitt ego och med mitt högre jag. De måste få träffas varje dag för att jag skall kunna gå vidare här på livets väg.
Så är det för mig. Hur är det för dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0