Gokväll!

Mörkret har inträtt efter ännu en underbar höstdag.

Vi har börjat att tömma båten, tagit ner segel och mast.
Det är en undebar stämning i hamnen, alla hjälps åt när det behövs.
Våra vänner bjöd oss på bruna bönor och fläsk, mums så gott....att sitta ute i solen, härligt!

Min man fick dyka i kallt vatten för att hämta upp en grej som föll i vattnet. Det var bra gjort tycker jag.

Dagens kommentar kommer frän min man när vi såg ett gäng dagisbarn med fröknar på väg till parken i sina självlysande västar. # Där går de som har det mest värdefulla jobbet #

Det är så sant eller hur.....

Ge och du skall få.

Kommentarer
Postat av: Laila

Hej !! Har saknat dina inlägg.Visst är det SÅ sant som din man säger,men det uppskattas av så få.

Härligt med båtstädning,men vilket jobb.Vi hade också båt en gång i tiden en motorseglare.Seglade Dalslandskanal och efter det sålde vi båten.Du förstår nog varför,sagt med ett leendeL.Men ibland saknar jag friheten att komma ut på det öppna havet och bara höra vågornas sus efter svallvågorna se stenabåten på långt håll och dra ett djupt andetag efter frisk luft.



Synd att man inte bor neråt Malmö så man kunde vart med på din cirkel.Låter mkt intressant.Jag tänker då på att det bor säkert mkt inre bilder hos dem flesta.Titta bara på barn med kommunikationsproblem då vi använder oss av det visuella.Det har hjälpt våran pojk och hela familjen oehört mkt.



Trevligt att du är tillbaka igen.

Kram Laila

2008-10-09 @ 08:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0