Hur min man o. jag möttes.....

I dag känner jag att jag vill berätta om hur min man och jag träffades.
Kanske för att jag känner att jag älskar honom mer och mer för var dag som går...

Hur som helst, jag hade varit frånskild i 9 år!
Hade sålt radhuset som jag flyttade till efter skilsmässan.
Hade flyttat in i en underbar lägenhet. Reparerat den helt efter min egen stil.

Ja, jag satt i princip bara och myste och njöt varenda stund.
Tyckte att livet var toppen.
Jag hade allt!

Nu hör det till saken att jag har en väninna sedan 17 årsåldern som bodde i Skåne.
Vi båda marinlottor på den tiden och träffades på KA4, sedan dess har vi hållit kontakt med varandra.

Så bestämde vi att jag äntligen skulle komma ner till Skåne och hälsa på henne.
Men då ville " någon " att jag skulle få en kotförskjutning och hamnade därför på sjukhuset.
Väl hemkommen därifrån gick jag med s.k. " gåstol " en tid...
Jag ringde återbud till min väninna.

Det var sommar och jag började längta efter gemenskap, en manlig gemenskap.
 
En dag ringde jag till Skåne och sa: " Nu kommer jag! "
Min väninna blev mycket förvånad, hon visste ju hur svårt jag hade att gå.
Men, jag hade bestämt mig, efter att efter en natt vaknat av att " något " inom mig sa: " Åk "!


Fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Nej, stanna inte när det blir spännande.. :(

2008-10-15 @ 20:57:54
URL: http://corneliafriman.blogg.se/
Postat av: Lisa

Hejsan ! Jag har hittat hit via Josefin,jag är född och uppvuxen i Malmö (Kronprinsen) men mina föräldrar kommer från Nordingrå/Sollefteå och jag har bott många år i Sollefteå/Sundsvall och nu har kärleken fört mig till Stockholm.Saknar Malmö och när jag läste om Slottsparken så blev jag så nostalgisk....minns hur vi lekte där och plockade kastanjer....Var i Malmö bor ni ? Min mamma är i samma ålder som du och har nyss hittat en ny kärlek på gamla dar ;) Lycka Till med allt ! Kram

2008-10-16 @ 09:53:20
Postat av: kicki

berätta mer...jag har väntat i 2 dagar...står inte ut mer snart hihi



Ha en fin dag



Mvh Kicki

2008-10-16 @ 12:34:22
Postat av: liveteftersextio

Cornelia: Jag skall fortsätta!

Kicki: Som du förstår är det lite mycket omkring och då har jag svårt att koncentrera mig.Är ingen snabbbloggare, men blir snart..

Lisa: Vi bor på Gamla Väster och jag stortrivs!Hälsa din mamma att hon gärna kan kontakta mig! Det skulle vara så trevligt!

2008-10-17 @ 17:51:47
Postat av: kicki

Hej



Det var inte menat som någon kritik,hoppas du inte tog det så? ;-(



Jag var bara så otålig...för att det är så spännande ;-) Jag väntar om det så tar 2 månader.



Ha en fin helg

kram kicki

2008-10-18 @ 17:30:26
Postat av: l

Kicki: Jag har inte uppfatattat någon kritik från Dig! Kram!

2008-10-19 @ 12:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0