Musiken och kärleken

Ännu en ljuvlig höstdag!k
I dag har vi varit i Lund och lyssnat på körsång. Min man och jag sjunger i kör. Vår f.d. dirigent hade startat en ny kör med endast kvinnor.
Det var suveränt! Vilken körklang! Körens namn är Vox Feminea, dirigent är Pernilla Södergren.

Gästartist var bl.a annat Thomas Wiehe. Hans texter var såå målande. Även musiken.
 
Speciellt " Passionernas hav" som handlade om ett äldre par som gått igenom livets alla faser tillsammans och ändå hållit ihop och hittat tillbaka till varandra och passionen...den var stark!

Det är nog allas våra förhoppningar att kunna hålla samman ett helt liv med en och samma.

Kärleken har så många färger på sin palett, det är så lätt att blanda så färgen blir smutsig.

Jag har sjungit i kör sedan jag var ung och det är en underbar känsla. Alls som sjunger i kör vet det.
Musiken spelar en viktig roll i vårt känsloliv, vi blir påverkade och berörda.

Häromdagen var jag i en butik och tänk där spelades klassik pianomusik!
Äntligen, tänkte jag. Vågar de nu satsa på annt än detta dunka, dunka som gör att man bara vill gå ut från butiken.

Hoppas att fler butiker inser detta.

Stressa hellre ner än upp! Då har vi chans att göra ett bättre val vid ett ev. köp, eller hur?

Men, säger ni yngre: Då skall du inte gå in i sådana butiker! Då är DU för gammal!
Men, säger jag: Ofta finns det små barn i vagnarna! Deras öron är mycket känsliga och även deras sinnen!

Det finns ljuvliga toner att lyssna till i naturen! Havet, vinden, lövprassel, regnet m.m.
Och en underbar sång som kören sjöng idag som heter " Låt människan " som sjöngs så underbart att tårarna trillade nerför mina kinder.

Ta din kära vid handen och känn. Vad säger den Dig?
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0