Tiden kommer, tiden kommer går...

Skogsturen blev väldigt lyckad! Vi plockade jättemycket hallon och lite blåbär. Pojkarna var väldigt tålmodiga, de ville att hinken skulle bli full, och det blev den! Det är härligt att berätta om myrstacken som ligger mot norr och solen som står i söder kl.12.

Pojkarna hade med sig sina svärd.När de såg flugsvampar så användes svärden flitigt...
Tranorna flög över oss till sydligare grader, de tittade, undrade varför de flyttade osv. Så mycket man kan lära de små, de är så intresserade!
Det var mycket kunskap som förmedlades under dagen.

När Martin och Linda kom hem så serverade vi  de varma kantarellmackor och till efterrätt bjöd pojkarna på hallon,båbär och grädde. Det var härligt att se den lycka de kände att de själva ordnat middag till mamma och pappa helt gratis!

Det händer mycket här hemma nu. Isak, mitt barnbarn som är 15 år skall börja i snowboardgymnasium i Malung. 
Han flyttar nu på fredag. Han fick ett nytt munspel av mig häromdagen som jag hoppas han får glädje av nu när han flyttar hemifrån. Det kändes väldigt konstigt i går kväll när han höll på att packa inför flytten. Hela hans rum följer med honom till Malung!
Häromdagen hade Tinna, hans mamma köpt en bok för att skriva ner lite matrecept som han skulle kunna laga.

För mig som mormor är det en egendomlig känsla att se sin äldsta dotter förbereda allting inför Isaks flytt.
Det var inte längesedan jag hade samma bestyr när min yngsta dotter Josefine skulle flytta hemifrån.

Tiden kommer och tiden går och vi följer med i detta kretslopp...
Alice, som är  är 8 år har fått en mobiltelefon, så nu är hon också på väg in i en annan tid utan storebror hemma...
Jag älskar , jag älskar , jag älskar...  alla mina barnbarn så mycket!!

Men, jag får tråkiga besked också. En nära väninna och f.d. arbetskollega har i dag fått besked att hon har skelettcancer.

Livet är inte rättvist, det är någonting som livet har lärt mig.

Jag säger som pojkarna gjorde i när de såg alla bär i skogen: " Tack Gud för allt Du ger oss! "

Det gäller att komma ihåg att tacka för allt som är bra!!!! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0