Dun rycks av levande fåglar!!!!???????? Sant.

Nu är det bara för mycket!!!!
Jag ser på TV om hur man plågar fåglarna levande.......jag mår fysiskt illa!!
Hur är vi människor funtade egentligen???
Tappar vi förmågan någonstans på vägen?? 
Behöver de som torterar fåglarna pengarna?
Är de fast anställda för detta groteska jobb?
Är de av nöd tvugna att arbeta med detta?
Vem äger dessa fåglar ?
Hur lever dem?
Var finns det för lagar ?
Ungern och andra europeiska länder sysslar med tortyr?
Jag blir såå förtvivlad över våra djurs öden runt om i världen!!
Tyck till!!
Fr.o.m idag köper du väl ingenting med dun?

Kommentarer
Postat av: Tove

NEJ det ska jag VERKLIGEN inte göra !! fruktansvärt!

2009-02-03 @ 12:35:09
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Bra Tove!

Kram

2009-02-03 @ 12:53:00
Postat av: Åsa

Hej. Nej nu är det slut på dun jackor,kuddar,täcken o vad det nu kan vara dun i. Likaså allt som heter Merino ull!!!!!!! har människorna blivit helt från vettet?!!!!!!!! ociviliserade urskogs vildar Grrr! jag blir så vansinnigt förb........ Vad ska vi göra??????????? Ha det bra i ett snöigt Malmö. Mvh Åsa

2009-02-03 @ 20:20:30
Postat av: Åsa

Hej. Nej nu är det slut på dun jackor,kuddar,täcken o vad det nu kan vara dun i. Likaså allt som heter Merino ull!!!!!!! har människorna blivit helt från vettet?!!!!!!!! ociviliserade urskogs vildar Grrr! jag blir så vansinnigt förb........ Vad ska vi göra??????????? Ha det bra i ett snöigt Malmö. Mvh Åsa

2009-02-03 @ 20:26:31
Postat av: Åsa

Hej. Nej nu är det slut på dun jackor,kuddar,täcken o vad det nu kan vara dun i. Likaså allt som heter Merino ull! har människorna blivit helt från vettet?! ociviliserade urskogs vildar Grrr! jag blir så vansinnigt förb........ Vad ska vi göra??????????? Ha det bra i ett snöigt Malmö. Mvh Åsa

2009-02-03 @ 20:28:14
Postat av: Åsa

Hej. Nej nu är det slut på dun jackor,kuddar,täcken o vad det nu kan vara dun i. Likaså allt som heter Merino ull! har människorna blivit helt från vettet?! ociviliserade urskogs vildar Grrr! jag blir så vansinnigt förb........ Vad ska vi göra??????????? Ha det bra i ett snöigt Malmö. Mvh Åsa

2009-02-03 @ 20:31:36
Postat av: liveteftersextio

Ja du Åsa, det var verkligen skrivet med eftertryck!! Vi vet så lite vad som försigår. Kram

2009-02-03 @ 23:29:35
Postat av: Nathalie

Visst är det helt otroligt! Man tror ju inte det är sant.



Som tur är finns det folk som jobbar mot sånt här. Jag gick in på organisationen Djurens Rätts hemsida (www.djurensratt.se), där kunde man skicka mail till Jysk för att sätta press på dem angående dunet. Gör det ni också! Ju fler som mailar desto större chans att vi får bort den här typen av djurindustri. Förhoppningsvis slipper gässen sådan här behandling framöver....

2009-02-03 @ 23:56:50
URL: http://www.djurensratt.se
Postat av: liveteftersextio

Jättebra! Tack för tipset!Jag skall meddela alla jag känner om detta! Kram!

2009-02-04 @ 09:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0