Medievärldens fördelar

I dag har jag Skypat med Oslo. Så underbart att få se de sina direkt och att höra rösten.....!!! Jag borde göra det oftare! Yes! 
Det vill jag även göra till Sundvall och de mina där.

I dag har jag sett SM tävlingarna från Sundsvall.
Hem ljuva hem! Så vackert med sol och gnistrande snö!
Utsikten från Södra Stadsberget är fantastiskt!!

Det märkliga är att det även har snöat här i dag, Vi var ute och gick i skogen och det var vitt och det var skog. Det kändes som hemma.

I bland längtar jag så mycket efter att mina barn och barnbarn skall komma in genom dörren och säga Hej!
 
Vi har goda vänner som nu är i Thailand i två månader drygt, de sänder bilder där de plockat en stock med bananer ståendes i shorts och med brunbrända kroppar.
Visst är det härligt med datavärlden!
Allt blir närmare.
Vi vidgas inombord, vi ser hela världen på TV.n.
Men känner oss väldigt hjälplösa över vad som sker.
Det känns likadant för mig när det gäller de mina.
Jag vill så gärna vara på plats, i bland!

I morgon är det körövning igen. Vi skall ha en konsert på Palladium i maj månad m.m.
Det är alltid härligt att träffa sina körkompisar.
Reprisen på Såsom i himmelen såg jag och grät, som vanligt.
Men visst var det en stark känsla när alla körsångare ställde sig upp och bara sjöng ...... i olika toner och harmonier. Sången kändes oerhört mäktig och stark. Befriande!!
Vilken mäktig känsla!
Tänk på att det är vägen som är målet i livet....
Vägen kan ibland kännas tung när det är uppförsbacke, men med lite draghjälp av medmänniskor så....

Ha det så bra nu på månadens sista söndagskväll.

Kommentarer
Postat av: Nicki

Ja visst är den nya tekniken fantastisk, att så lätt kunna hålla kontakten med nära och kära. Men också att lära känna nya människor som man aldrig skulle ha mött annars! Det tas ofta upp om den fula sidan, dom som utnyttjar den nya tekniken. Men man får inte glömma alla fantastiska människor som delar med sig av sig själv och sina liv och som på så sätt berikar andras liv. =))Ha en underbar måndag.

Kramz Nicki

2009-02-02 @ 11:22:51
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja Nicki, du och jag är ett exempel på det som du beskriver.

Kram

2009-02-02 @ 15:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0