Prinsessan och jag!

I dag läste jag på min dotters blogg om hennes längtan efter att kunna träffa sin familj under mer vardagliga former.
Det var så vi hade det tillsammans när vi båda bodde i Sundsvall.
Att när man längtar bara kunna ringa och säga att nu kommer jag en stund, kan vi ta en fika?
Eller att något av barnen ringer och frågar om jag kan vara barnvakt.
Kanske  att jag ringer och vill bjuda på middag.

Sådana små stunder är ovärderliga att tänka på när man bor långt i från varandra.
Nu har vi båda flyttat ifrån staden och har helt nya livsdagar.
Det är svårt många gånger för oss alla, tror jag.
Kärleken gör att längtan ibland kan göra riktigt ont.
Men visst är det bättre än att inte alls känna .
Jag älskar mina barn och deras småingar så fruktansvärt mycket!!!
Det känns att de alla är en del av mig!

Jag har nu börjat att ha kurs i INRE BILDARBETE på Vuxenskolan. Det är så stimulerande att kunna erbjuda Känslans Språk.
De som deltar är fullt engagerade hela tiden ( 3 tim ) de går inte ens och fikar. Är det någon som är intresserad av att veta mer?

BloggPrinsessan och jag skall naturligtvis åka till Göteborg på Mammagalan i Göteborg. Om inte annat så skall jag vara barnvakt till Ella. Jippi!!

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Nicki

Låter som du kommer att få krama båda dina prinsessor.=) Hoppas ni får trevligt



Kramz Nicki

2009-03-08 @ 09:39:56
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/
Postat av: Wojtan

Hej

Kikar in hos dig eftersom jag såg att du kommer till vår Mammablogg Gala. Jättekul!

Ska bli ett underbart dygn och så roligt att få träffa många andra mammabloggare.



Kram Wojtan

2009-03-09 @ 15:01:38
URL: http://wojtansblogg.se/wp
Postat av: liveteftersextio

Ja du Nicki, om du visste vad jag längtar!!Wojtan, jag kommer med min dotter. Vi syns!kRAM

2009-03-09 @ 22:04:51
Postat av: Sandra

Jag ska också eventuellt till galan. Ska bli spännande att se alla bloggare man läser på riktigt.

2009-03-09 @ 23:25:03
URL: http://munkakvarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så kul Sandra, då syns vi där?

2009-03-10 @ 18:35:52
Postat av: Tove

Va roligt för er. Josefine lär säkerligen bli belönad =) kram

2009-03-10 @ 19:07:27
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vad intressant det låter (kursen). Och vilken underbar blogg du har :) Berätta gärna mer om kursen. Är det i Malmö? Jag bor också i Malmö, (vilket jag har förstått att du gör eller?) och har rötterna i Sundsvall :) Mormor, mostrar, morbröder och kusiner bor kvar där uppe.

2009-03-11 @ 07:35:35
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Kursen heter "måla dina inre bilder-känslans språk"

Du behöver inte kunna måla för att uttrycka dina känslor i färg och form på ett spontant kravlöst sätt. Att arbeta med dina inre bilder frigör dina egna resurser och skapar nya möjligheter i ditt liv.

I målningarna formas ett personligt symboliskt språk där känslor, tankar och minnen får ett uttryck.

Välkommen till en inspirerande samvaro med avslappning, målning och samtal!

2009-03-17 @ 15:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0