HUR KAN MAN?

När jag sätter mig ner framför datorn vet jag som oftast inte vad jag skall skriva om.
Jag låter det flöda fritt.
En dag som denna har bestått av grävning i trädgården.
Fåglarna har sjungit för mig under tiden.

Jag vill gärna berätta om en kvinna som jag tycker väldigt synd om.
Hon lider och samhället hjälper till!

Vad tycker du om detta?

Kvinnan och barnet bodde tillsammans med en man ( pappan till barnet ) som slogs och drack.
Paret hade gemensam vårdnad om sitt barn.

För att rädda sig själv och sitt barn undan mannen, fick hon hjälp av det  sociala till skyddad identitet och tog i o m detta  med sig sin dotter och försvann.

Helt rätt anser jag. Men nej, så rätt ansåg inte lagen om dett beslut.

P.g.a. att hon inte meddelade mannen så förlorade hon vårdnaden om sin dotter!!

I dag har mannen ensam vårdnad trots att han dricker! Barnet ringer till sin mamma och berättar att pappa dricker miljoner öl osv.

Hur mår detta barn i denna situation?

Hur kan man låta mannen få ensam vårdnad?

Hur kan man?

Jag säger bara: Kan man göra något för att hjälpa henne??

Kan vi hjälpas åt på något sätt?
Kom gärna med förslag?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Ja du, man har väl inget svar.Vet inte hur man ska kunna hjälpa nån i ett land där alla kriminella o våldsmän har såå mycket rättigheter. Men håller absolut med man undrar ju hur det stackars barnet o mamman mår usch usch o fy!!!! Barnombudsmannen då?

2010-05-01 @ 18:41:12
Postat av: Anonym

Min första tanke är att något inte stämmer. Om socialen har tagit hand om kvinnan och barnet för att det förekommit våld så måste hon ju ha lagen på sin sida ??? Att mannen efter detta fått ensam vårdnad verkar ju helt sjukt!! Som jag redan sa, det är något som inte stämmer.....Det borde väl finnas folk, vänner, släktingar i hennes närhet som kan stödja henne och vittna om hur allt förhåller sig. Ja, vad gör man för att hjälpa ???

Sussi

2010-05-02 @ 20:01:07
Postat av: liveteftersextio

Jag trodde också som Du. Men, tyvärr. Lagen säger ett och sociala myndigheter något annat. Tydligen samarbetar man inte utifrån mannens beteende. De dömde mamman för att hon tog barnet utan att meddela honom, eftersom de hade gemensam vårdnad. Hon å sin sida, trodde att hon inte skulle meddela honom eftersom som hon hade fått skyddat identitet.

Helt rätt anser jag!

Det värsta är att han nu får bo med sin dotter,har dessutom ensam vårdnad, dottern bor över 100 mil från sin mamma.

Skandal att dottern i stället skall lida dubbelt upp!!

Hur kommer dottern liv att påverkas av detta?

Lagen sätter medvetet ett barns liv i fara...!!!

2010-05-17 @ 22:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0