PROTEST!

Jag har under många år tyckt att nyheterna i Aktuellt och Rapport bara visar negativa nyheter.

Det är som i Lars Ekborg monolog från 70talet: Elände,elände,eländes elände, som  fortfarande sänds.

Jag önskar mig bara EN POSITIV nyhet per dag!! Går inte sånt att sända tro?
Jag VIll inte se allt elände. Jag orkar bara inte! Dessutom är det våld och skjutningar på film kvällstid.
Jag bara undrar... vart är vi på väg?

Jag vet inte vilken kanal jag skall välja en kväll för att bli på bra humör. Finns det någon som har ett tips?

Människans behov  tycks endast bestå av våld och skjutningar, det är väl därför som TV kanalerna satsar på sånt?
Människokyla kallar jag det!

Nej jag vill har program där vi växer som individer. Där vi blir respekterade som dem som vi är.

Allt det hjärnan ser har den gjort. Den är redan programmerad för det våld som den sett.
Tycker någon att det är märkligt att barn slår och tar ihjäl varandra i dag?

När dessa våldscenerier började i TV och när censuren togs bort på biofilmer så har våldet krupit sig hårdare omkring oss.

Jag reagera starkt emot våldets framfart!!

Fram för det fina inom oss människor.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag försöker fokusera på positiva personer och händelser. Allt våld, negativa människor och elände tröttar ut mig. Inte sällan hyr jag en humoristisk film och då skrattar jag och är glad ett tag!

Önskar dig en god fortsättning på påsken.

2010-04-04 @ 10:26:51
Postat av: liveteftersextio

Vilken härlig inställning! Ordspråket som heter "skratta för man annars dör man" är så sant!!!Ha det gott och Glad Påsk!

2010-04-04 @ 12:32:05
Postat av: Åsa

Ja visst är det hemskt,har funderat på hur! har det blivit så vet inte men världen har blivit för hård för mig vad ska man göra???? barnarbete,kvinnoförtryck,prostitution alla vet.....det är fel men vad gör vi??? Hjälp! jag vet inte. Glad påsk! på dig o din "kapten" kram Åsa.

2010-04-04 @ 17:16:30
Postat av: liveteftersextio

Tack så mycket Åsa! Glad Påsk till DIg också!

2010-04-04 @ 19:02:24
Postat av: Maria

Det var faktiskt inte så länge sedan jag sa precis de orden till en god vän. Finns det inga positiva nyheter som händer på vår stora jord?

Jag har börjat VÄGRA nyhetsprogrammen.

Tittar ofta på Halv åtta hos mig. Ett avkopplande och mysigt program. P.S Tack för din fina blogg med många kloka ord. Kram till dig.

2010-04-06 @ 13:41:45
Postat av: Anonym

Det var faktiskt inte så länge sedan jag sa precis de orden till en god vän. Finns det inga positiva nyheter som händer på vår stora jord?

Jag har börjat VÄGRA nyhetsprogrammen.

Tittar ofta på Halv åtta hos mig. Ett avkopplande och mysigt program. P.S Tack för din fina blogg med många kloka ord. Kram till dig.

2010-04-06 @ 13:42:49
Postat av: liveteftersextio

Tack för tipset Maria! Må så gott!

2010-04-09 @ 10:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0