Pensionär?

Häromdagen kom jag på mig själv att jag går omkring och längtar tillbaka till jobbet!
Arbetskamraterna, rutinerna...det sociala livet.
Kreativiteten, stimulansen,bekräftelsen...you name it!
En härlig tid med mycket innehåll!!
Att vara pensionär är inte så enkelt som det låter.

Jag tror inte att jag gillar pensionärsläget riktigt.
Därför jobbar jag med sorgbearbetning www.lakdinsorg.se
 
Många tror att sorgbearbetning endast är för de som drabbats av dödsfall. Men så är det inte!
Känslomässig läkning kan vi behöva även vid separationer, sjukdomar eller annan känslomässig förlust.

Att bli pensionär kan också innebära ett slags sorg över livet som gick och en oro över framtiden.

En pensionär förväntas vara glad över sin frihet från arbete. 

Ett par års vila efter ett långt arbetsliv kan nog behövas. Men att sedan kunna välja hur mycket man vill arbeta och på vilka tider ( beroende på fysisk förmåga ) skulle ge vårt samhälle mer jämvikt på många plan.

Varför inte som mentorer inom sitt respektive yrke? Eller som konsult inom detta? 
Så många pensionärer det finns och med så mycket kunskap  och till ingen nytta !!!

 





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0