Jag vill cykla. !

Kan det inte sluta att blåsa???

Idag fick jag ta bilen till min harmonistund på gymmet. En timmes parkering kostade 20 kr. Nu VILL jag cykla!

Mitt knä värker hela tiden, har svårt att gå. Jag har varit så bra p.g.a cyklingen, men p.g.a att jag varit på resande fot under tre veckor så har knät blivit så ont igen!!

Min man och jag promenerar en stund efter maten numera, det känns så hälsosamt, men varje steg jag tar gör ONT, knät vill bara vika sig, det går inte att belasta.

I dag fick jag ett telefonsamtal som förvånade och gladde mig. Personen ifråga hade läst om mig i Året  Runt och känt igen mig från skoltiden i min hemby.

Vi har gått i B-skola, således gick vi vartannat år i samma klassrum. Viss kände jag igen namnet.
Det visade sig att hon flyttade till Malmö för 18 år sedan.. Vi bestämde oss för att träffas om någon vecka.
Det skall bli så roligt att träffa någon hemifrån. Det är en speciell känsla. Jag blir så glad när jag tänker på att våra vägar korsas igen efter över 50 år.

När man flyttar så sent som jag gjort så har man inga s.k." gamla vänner hemifrån " som man kan minnas med. på ställe och ort.

Jag har verkligen saknat alla mina vänner hemma i Sundsvall, man kan inte ersätta de med andra.

Beträffande minnen, så har jag läst ut Leif GW Persson bok om " Gustafs grabb ".
Den handlar om alla hans minnen, så som han kommer i håg dem. Och det är viktigt att påpeka att just minnen oftast inte stämmer överens trots att man varit med om samma händelser.

Vår egen upplevelse av verkligenheten avgör alltid vad som har hänt.

I mitt arbete som handledare i Sorgbearbetning betonar jag just detta att känslan är bara din egen och ingen annans.
Vad vi bör lära oss av varandra är dock att respektera varandras känslor som alltid är sanna..

Nu bör jag respektera mitt onda knä och gå till sängs.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Nattapuss och kryapå!

2012-01-05 @ 22:51:27
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: margareta

Har du provat sälolja? Det hjälpte mig och mitt onda knä.

2012-01-05 @ 23:30:21
Postat av: Anonym

Neej, skall man inta det? Jag har röntgat mitt knä och det är en massa fel därinne. Doktorn vill ge mig en cortisonspruta och om inte det hjälper en operation med lång konvalecens.

Tack för din kommentar Margareta!

2012-01-06 @ 12:38:34
Postat av: margareta

Jo, man tar det i kapselform. Tror att det smörjer ledbrosket. Mer kunskap om produkten och effekten har dom på hälsokostaffären. Vet inte vad skolmedicinen anser men det brukar ju vara en ständig kamp mellan vetenskapen och den alternativmedicinska. Mig hjälpte den i alla fall. Nu säger min kiropraktor att de flesta knäproblem är relaterade till fotproblematik - och det kan nog stämma i mitt all. Har opererat fötterna för bl a Hallux Valgus.

2012-01-06 @ 13:10:31
Postat av: Anonym

HEj,

jag har också opererat mig för Hallux Valgus. Har nu skaffat speciella sulor hos ortopeden och riktiga skor.

Visst är det påfrestande när inte fötter och knän bär?

Jag skall prova säloljan.

2012-01-06 @ 15:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0