Hej och hå..är det vinter?



Här gäller det att hålla hatten i blåsten.

Dagens jular är annorlunda än mina barndomsjular.
Då... var det kallt och snö.

Min pappa körde hästsläde till kyrkan i sin långa vargskinnspäls.
Vi satt på ett stort björnskinn och hästen hade bjällror.

En av mina förfäder var nämligen björnjägare, kanske björnskinnet  var från den tiden.
Det låg alltid i stallet.

Ja vilka minnen....

Snön plogades med häst och träplog.
Vilket jobb för att få till släta vägar! Ibland fick jag sitta på plogens ena sida och tynga ner.
Jag minns allt i ljusa minnen och det känns som  den tiden var en dröm.

Allt har förändrats så oerhört mycket, tycker jag.
Jag tror det tillhör åldrandet att minnas mer och mer av sin barndom i ljusa minnen.

Men, jag känner mig inte så gammal ändå, tycker jag.
Visst är det märkligt att vi alla skall gå igenom samma skola.

Vad är det vi skall lära oss tro?
Vilken resa vi har tillsammans.

Jag är så tacksam för alla barn, barnbarn, vänner, släktingar och alla kärlekar som jag mött och delat upplevelser med.
Det är de och jag som skapar det liv som är mitt ,nu idag 2008.
Plus alla andra okända som finns runt omkring i världen.
Tack för att ni finns!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det är fullt med snö här mamma och på julafton promenerar vi i snön till kyrkan - MYS! PUSS

2008-12-05 @ 18:01:29
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Birgitte

Du virker å være en fantastisk kvinne. Så full av visdom. Jeg er enda ikke 30, men du er virkelig en kvinee jeg beundrer (selv om jeg ikke kjenner deg. Takk for bloggen din, og håper du fortsetter med å dele din erfaring og livsglede med oss andre.

Birgitte.

2008-12-05 @ 19:05:27
Postat av: liveteftersextio

Josefine: ja, jag hoppas det!

Birgitte: Tack snälla Du!

2008-12-05 @ 21:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0