Tacksamhet?

Så är då allt klart!
Det känns så bra att i tid veta att vi hunnit med allt. Hur är det för Dig?

Denna vecka har Musikhjälpen pågått på Gustaf Adolfs Torg, här i Malmö. Jag beundrar de tre radiopratarna som orkar med att sända nonstop och endast inta flytande föda samt arbeta inför publik  hela tiden.
Människor står utanför glasburen och tittar in, radio och TV 2 direktsänder allt...
Kitty är en härligt go tjej, tycker jag. söt som bakelse!

Eftersom min yngsta dotter är född på julafton så har vi haft en tradition att fara till vår hemkyrka i Tuna på midnattsmässan kvällen före julafton.

Då är det jul!

Marschaller från stora vägen nerför hela kyrkbacken ända fram till kyrktrappan. Det är så mäktigt att se i natten!

Klockan brukar närma sig ett på natten när vi tågar ut ur kyrkan till kyrkklockornas dån. Det känns mäktigt.

Jag pratade med kyrkvaktmästaren nu senast jag var där för att tända ljus på mina föräldrars grav. Han berättade att i.o.m. att midnattsmässan blev så sen så skulle  julottan börja senare på dagen. Bra eller hur?
Det kan inte vara så trevligt med en tom kyrka på julottan med tanke på körers medverkan.

Julen känns inte så hektisk som tidigare för mig. Jag har varvat ner ordentligt med krav och alla måsten. Konsten att rikta in sig på det njutbara har blivit mer tydligt. Kanske ett överlevnadsbehov?

Min mamma slet ut sig inför jularna. När jag tänker tillbaks på hur hon hade det blir jag riktigt ledsen!
Ingen tackade henne för allt som hon gjorde. Alla förväntade sig att det skulle vara som det alltid hade varit!
Är det så för alla tro?
Att vi inte uppskattar varandra förrän det är för sent?

Att känna och visa tacksamhet är en stor fin egenskap, eller hur?
Skall vi ge det till varandra i jul?
Yes!
Hur många ställer upp på detta?

Kram! 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej lyckospridare.

Jag tycker väldigt mycket om att läsa din blogg och jag blir så lycklig innombords. Varje gång påminner det om min mamma och mormor som är det vackraste som finns. Jag skulle bli jätte lycklig om jag fick länka till din blogg via min blogg.

Du är en jätte fin människa, och varge gång jag är här lyser jag upp inombords.

Tack / Camilla

2008-12-19 @ 20:51:29
URL: http://millrec.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Hej Camilla!

Självklart får Du länka till Din blogg!

Så härligt att Du uttrycker så varma känslor för Din mamma och mormor!!

Fortsätt lysa!

Kram!

2008-12-19 @ 21:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0