" under täcket dag "

Är det hösten som kommit till Malmö?
Det är grått och regnigt i dag.
Urtrist väder!
Det är lätt att känna sig håglös sådana dagar. Och det gör jag!
Kan man bara ligga under täcket för att njuta av gråa dagar, tro?
Läsa, lyssna på radion.
Det är vad jag vill just nu.
Ta vara på denna dagen som den känns!
Om jag tittar på djuren så gör de så.
De anpassar sig.
Vi människor skall stiga upp och göra det som måste göras.
Jag vill kunna bryta och bara lyssna till min inre känsla.
Njuta av gråa och regniga dagar på mitt sätt.'
Nu är det inte så lätt ändå.
Jag är fostrad att alltid vara lönsam.
Är det fler som känner som jag?
Visst vore det skänt att kunna säga " i dag har jag njutit av det dåliga vädret "!
Vilken lyx!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0