Hej Oslo!

I morgon reser jag till barn och barnbarn i Oslo!!
Det är två långa månader sen sist och jag längtar otroligt mycket!
Jag packar ner min sångbok så jag kan sjunga lite med mitt barnbarn. Jag har spelat och sjungit för alla mina barn och barnbarn.

Jag började spela piano redan som sjuåring hos Lampert Föllingers musikskola i Sundsvall.
När jag var barn fann det inga kommunala musikskolor, så mina föräldrar fick betala.
Min pianofröken hette Majbritt och var snäll och söt.
Vi fick spela upp för professorn själv, sen skrev han i betyget i spelboken.
Efter det var det speluppvisning inför publik i Betlehemskyrkan. Vi blev rescencerade i tidningen minns jag. Jag fick fina lovord, men tyckte aldrig om att uppträda och bli bedömd vid så tidig ålder.

Alla mina tre barn har börjat att spela div. instrument, men ingen  sv dem har fortsatt.
Min yngsta var med i körer redan under dagistiden, hon fortsatte i Aspiranterna och sist Flickkören i Sundsvall.
Jag älskade att lyssna på deras uppträdanden, de var så duktiga.
Men så hade de en fantastisk körledare också , nämligen den nu avlidna Elisabeth Moden Hallgren.
Det var i den kören som Helene Sjöholm började sin bana!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken tjusig blogg du har! kan du tipsa mej hur man gör en sådan fin layout!?



Mvh L

2008-10-23 @ 14:16:31
URL: http://nyblivenmor.blogspot.se
Postat av: Andrea

Gud vad roligt att du är aktiv med bloggandet. Det är härligt att se :) Hoppas du får det trevligt med barn och barnbarnet.

2008-10-23 @ 21:53:06
URL: http://andreaaggestal.blogg.se/
Postat av: Millan

Å vilken härlig blogg du har!här kommer jag att stanna!

Kramar Millan

2008-10-23 @ 23:18:58
URL: http://moder.blogg.se/
Postat av: Charlotte Marten

Va roligt att du ocksa har en blogg :) hoppas ni har det mysigt i Oslo. saknar er!

PUSS

Postat av: Petra

Jag har alltid velat spela något instrument, är sugen på att börja med gitarr nu, försöker intala mig själv att det inte är försent! Ha en fin måndagkväll, kram Petra

2008-10-27 @ 21:20:11
URL: http://livetenligtpetra.blogg.se/petra
Postat av: liveteftersextio

Ang.layouten: fråga prinsessanssdagbok.com! Till er andra vill jag säga TACK för att ni tittar in. Ha det!

2008-10-29 @ 14:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0