Hemma igen

God Morgon!

Ja , nu är jag åter i malmö efter Oslobesöket.

Det tar lite tid för mig att landa ner i vardagen igen, så jag har haft en låång skön morgon med tidningsläsning.

Sedan ringde jag min kusin i Sundsvall. Det blev ett jättelångt samtal!
Vi har vuxit upp i samma by, hon och jag. Vi pratade om barndomsminnen.....ja, om jag skulle berätta för mina barn om den tiden skulle de knappt tro sina öron.
Det var en helt annan tid då. 
Efterkrigstiden satte sina spår i människors själar och gav djupa sår som fick oerhörda konsekvenser.
Våra barndomsminnen var många och skräckfyllda!

Mina minnen från Oslo besöket var däremot helt underbart ljuvliga!
Tänk att bli pussad och kramad av en underbar liten kille som säger: "Jag älkar mormor "! Ohh, vad det känns i hjärteroten. 
Tänk att  få den stora äran att " natta ", läsa bön, sjunga vyssan lull, känna lillhanden i sin...det är värt såå mycket.
Att få så mycket kärlek gör livet till ett värdigt liv att leva.
Jag är så tacksam för alla mina fem barnbarn som jag har förmånen att älska. Vilken gåva!!! 

RÄDSLA= DRAR SAMMAN
KÄRLEK= SKAPAR

Låt oss hellre se det goda inom var och en inom oss, än att  se felen hos varandra!

Att erkänna sin ofullkomlighet är en väg till kärlek till sig själv och till andra.
Jag har lärt mig mycket av att lyssna på mina barn och vad de anser om mig och mina fel. Visst, det gör ont men va då?
De älskar mig och jag älskar dem.
De man älskar bryr man sig om, eller hur?

Vi är här på jorden för att skapa kärlek.
Men jag tror att det är den svåraste utmaningen vi fått som människa.
Det är vårt enda ansvar. Det innebär kärlek till ALLT, som tex. djur.

För många är sedan skrev jag en dikt som heter

RÄDSLA

BLI FÖDD TILL ODLINGSDJUR ...ÄR INGET LIV
NÄR INGET LIV...DE VÅRDAR
VAD ÄR EN DJURSKYDDSLAG...I VÅRA DAGAR
NÄR DE SOM FÅR BETALT...ÄR DE SOM PLÅGAR

Som bondjänta lider jag med alla djur som finns i s.k. djurfabriker. Var är kärleken till dem som vi sen äter upp? Vi skövlar deras rätt till ett värdigt liv!
Gör som  Manne, ett av mina barnbarn, " se myran " och följ den...du kan trampa på den utan vidare eller se den!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0