Just nu vill jag leva!

Måste bara skriva ner denna morgons upplevelse.

Min man och jag var nere i båthamnen tidigt för att båten skulle lyftas upp.
När det var klart gick jag ensam hem, min man stannade kvar för att högtryckstvätta båten .m.m.

Vilken underbar promenad jag fick!

Jag gick från Lagunen över vidunderliga gröna gäsytor, tusenskönorna blommade och jag sjöng för full hals " jag trivs bäst i öppna landskap "...vinden blåste varm så jag sökte mig närmare havskanten.

På sandstranden låg en enda kilometerlång driva av tång som var jätteskön att gå på.
Vågorna slog mot land och jag såg ut över det långgrunda vattnet och tänkte på sommaren som varit...

Minnen spolades fram och jag log för mig själv och tackade för att jag får känna sådan lycka onom mig.

Tankar om nästa sommar spirade.Kanske jag kan gå här på den kilometer långa sandstranden med något eller några av mina barnbarn??


Därefter vandrade jag hemåt genom Slottsparken osh njöt av alla de vackra höstblommorna i alla dess färger.

Solrosorna  var flera meter höga.
Fiskare stod på bryggan  med sina fiskespön, familjer satt och fikade ute i solen..
De gulnade bladen från  de majestätiska träden hade blåst  sig sammam i små täta högar.

Det doftade jord!






Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart!!! Tänk så mycket kraft vi kan få ur naturen! Vi kan läka, få ny energi och glädje.



//Anna

2008-10-19 @ 22:12:58
URL: http://http://sagtogjort.blogspot.com/
Postat av: liveteftersextio

Anna: Ja, om inte naturen fanns skulle vi tappa fokus i livet, eller hur?

2008-10-20 @ 10:38:23
Postat av: Anonym

Du skriver så fint, jag läser ofta din blogg. Jag kommer själv från Malmö men flyttade precis därifrån, så det är kul när man kan känna igen sig i vad du berättar! kram

2008-10-20 @ 21:54:06
Postat av: L

Du skriver så fint, jag läser ofta din blogg. Jag kommer själv från Malmö men flyttade precis därifrån, så det är kul att känna igen sig i de miljöer du skriver om! kram

2008-10-20 @ 21:56:19
URL: http://ma-vie.devote.se
Postat av: liveteftersextio

L: Jag kan förstå hur DU känner, eftersom jag själv flyttade till Malmö för två år sedan. Kram

2008-10-20 @ 22:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0