Barn av idag.

Så har ännu en dag förflutit i våra liv!

I morse gick genom Slottsparken för att gå vidare till Fiskehoddorna och köpa fisk.
Så vackert höstväder. jag stannade flera gånger och bara såg på allt omkring mig.
Blommorna i djupa höstfärger, träden i alla möjliga dramatiska kulörer, solen, människorna.
Jag blir så lycklig!

Jag har pratat med min dotterdotter i dag igen i telefon. Hon är sju år. En underbar liten människa. Klok! Hon tecknar helt enastående. Jag undrar många gånger hur hon  kommer att väljai att leva sitt liv. Hon är så begåvad på  flera områden.

" Hej, Momma"   svarar hon så mjukt i telefonen, och jag smälter...
Jag frågar vad hon önskar sig i julklapp.
Hon tänker efter en liten stund och säger " Hmm.. ingenting"!!
Nog är det märkligt!
Vad skall man tänka?

Behövs verkligen julklappar i dag, frågar jag mig, när barnen måste anstränga sig för att önska sig något.
Vad tycker Du som läser detta?
Kanske är det så att saker inte längre betyder så mycket som förr ,eftersom man alltid kan köpa sig vad man vill idag.

När min pappa var liten berättade han att hans största önskan var att få en egen falukorv!!
Min pappa var född 1912.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0