Segling

Tänk vilket härligt liv jag har fått sen jag träffade min man!
I fredags kom han hem vid lunch, sen var det bara att packa oss  iväg till båten.

Vi seglade på ett stilla vatten upp i Öresund till goda vänner i Råå.
Vi bjöd dem på en liten förrätt och en matig sallad plus vin.
Inger som har LIlla Sjöboden I Råå och hennes man Bosse brukar segla med oss. De hade också med Bosses pappa Helge, nästan 90 år.
Han berättade för oss om hur han hade det under andra världskriget  ombord på en pansarkryssare vid namn Gustaf den femte. Det var 600 basättningsmän på båten. Vilken historia att f¨å lyssna till !

Idag har vi saglat vidare till Humlebaek för att gå på Louisiana museet. Jag säger bara. VILKET FANTASTISKT MUSEUM!

Husen, parkerna, utsikten var i sig otroligt. Allt var så arkitekttoniskt utsökt med finess.


Jag har gått utomhus i en liten kofta i dag utan att frysa. Vi såg t.o.m. en som åkte vattenskidor och det var rätt många segelbåtar också.


Vår kärleksö Ven med St Ibbs kyrka syntes från Louisianas utomhuscafe. Det var där vi gifte oss.


Nu har vi tänt ljusen i båten, TVn är på. Det är dags att mysa in kvällen .


Min man sa just hej till en kollega som kom och tittade in.Han hade varit ute och lagt ålrev.


Det bästa är att känna sig älskad av


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åhh! vad härligt ni har.Vi hade tänkt en sista segling med surströmming idag men tyvärr hade vi inte sånt kanonväder i Söderhamn så maken hjälpte grannen att masta av istället o det blen Pizza istälet. Ha det gott!!

2008-09-20 @ 19:59:30
Postat av: Anonym

Hm... stället ska det vara,stavfel.

2008-09-20 @ 20:01:13
Postat av: Josefine,Blekinge

Låter jättemysigt! Det var länge sen jag var på Louisiana, men det är verkligen fint!

2008-09-21 @ 15:51:35
Postat av: Anonym

OH!!!! Jag älskar surströmming Åsa. Är du från norrland tro?

Josefine i Blekinge,det är ett underbart ställe.

2008-09-21 @ 21:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0