Happy!

God Morgon!
Jag är såå glad att Alice är hos mig.
Tänka sig att en 7 åring och en snart 65 åring kan ha så trevligt  tillsammans.
Nu skall vi gå till parken och mata andungarna. De är alldeles nykläckta! Gässen skall såklart också få sin ranson.
Alice blev så glad i en vit gås, den pratade med oss hela tiden..när hon kom hem ritade hon flera  teckningar som föreställde den vita gåsen.
Jag skall fota bilden och försöka lägga in den..men, det är något som inte stämmer när jag skall hämta in bilderna till bloggen.
Gissa om man känner sig knäpp! Jag vill så gärna klara detta.
Mina föräldrar slapp känna av detta. De hade sin telefon som satt fast i väggen. Enkelt eller hur? Man kunde sitta på toan utan att ha med sig telefonen..ha, ha.
När jag var liten hade vi utedass med fem sittplatser. För barnen fanns en liten sits med lock. Bakom ryggen hade man ett stort hav av gamla tidningar som vi använde som toapapper.
Vi satt högt. Det var en bred trappa upp till toasitsarna.
Där satt man i lugn och ro på sin tron med öppen dörr och utan telefon. Papperet var förstås inte  av det mjukaste slaget så som det är idag..det har blivit bättre- Men ändå, det var skönt att sitta på dass på den tiden. Under sommaren alltså!!
Solen skiner på oss idag och fåglarna väcker mig med underbar fågelsång.
Visst är det underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0