Tandläkarbesök.

Nu har jag kommit hem från tandläkaren! PHU!

Jag fick ett besked på att ålderdomen har tagit sitt grepp! Vi kvinnor får skörare slemhinnor även i munnen när vi blir äldre .
Tänk förr kunde man  vid min ålder få löständer som skulle tas ut inför natten, vilken förlust att inte få ha sina egna tänder.
Det har blivit bättre än förr inom detta område, mycket bättre t.o.m.!

Jag har märkt att jag har varit torr i munnen på sista tiden, men visste inte att  orsaken till detta hade med åldern att göra. Ja, det är bara att tacka!
Huvudsaken att jag är frisk och kry, lite krasslig bara.....hm.

Vet ni vad jag tänkte när jag satt i tandläkarstolen? Jo, stackars Elisabeth Fritzl och hennes barn som satt i källaren i 24 år utan att kunna få hjälp med sina tänder!!!! Hon är en riktig hjältinna! Tycker inte ni också det?

Det är riktig sommar nu, för idag har jag köpt vita jeans! Jag har hittat in i garderoben och funnit att det är mycket som behöver sys ut . Det är lika bra att använda kläderna direkt än att vänta ända tills jag eventuellt kommer i de igen.

Gräsmattan är klippt för första gången i år, ja nu är det sommar!

Jippie!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jo tycker hon va stark, men inte får att hon inte fick kolla sina tänder?:S utan för att hon stod ut och va positiv mot sina barn trotts att hon visste att dem levde ett helevete!

2009-04-25 @ 16:31:04
Postat av: Petra

Tittar in och ser en massa läsvärdigheter här:-)en härlig blogg,ser du e i samma ålder som min käre mor som e svårt sjuk man blir glad att komma in här och läsa lite:-)

2009-04-25 @ 23:21:58
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Josefine

Visst är det härligt med en tidig försommar!

2009-05-04 @ 12:55:22
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Tack för goa kommentarer!

2009-05-04 @ 17:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0