Malmöfestivalen!

VIlken varm dag vi har haft idag!! Phu! Jag skall inte klaga, men svettigt har det varit.

I kväll var min man och jag ute och lyssnade på Z Big Band. Vår kompis Staffan Sjölander sjöng som värsta Frank Sinatra. Vi träffade våra vänner och tog en silltallrik och dricka till svängig musik.

Häromkvällen var vi på Stortorget och lyssnade på Lena ph. och Orup. Hela torget var fullt. Lena och Orup öste på riktigt ordentligt. Härlig stämning!

Det är så bra med denna festival att allting är öppet att gå på. Allting är gratis att lyssna på. Stan är överfylld av matstånd, musik lek, försäljningsstånd, gatumusik,musik i olika tält. Ja överallt är det knösfullt mrd happenings!

Om jag jämför med Sundsvalls gatufest så är detta hundra gånger bättre på alla sätt, det är dessutom GRATIS!!
Malmöfestivalen lär vara Europas femtonde största festival, så det säger en hel del.

Jag önskar att mina barn och barnbarn hade varit här!

I morgon blir det troligtvis segling!
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Therese

Det låter ju jätte härligt! Jätte mysig blogg!

2009-08-27 @ 21:03:41
Postat av: Therese

Det låter ju jätte härligt! Jätte mysig blogg!

2009-08-27 @ 21:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0