Den fege!!!

Vad är det som gör att en människa kan skapa relationer till sin omgivning?
För mig består det i att se det goda i var och en som jag möter.
Kan jag det?
Ja, ibland prövas jag av min omgivning naturligtvis. Men det är då som det visar sig om jag består provet. Det är i handling som allt visar sig. Att med ord tycka om ditten och datten går bra. Men när det gäller att ha civilkurage  och verkligen våga, det är då som många faller i från.

I dagens samhälle  kan vi  vara anonyma i vår bostad, med vår dator.
Det sker mycket i cyberrymdens dimmiga landskap. Många okända sitter och använder sin makt ( datorn ) på olika sätt.
Kan man jämföra gårdagens krig med nutidens krig?
Nej, förr slogs man ,man mot man.
Nu släpps bomber ,av osynliga mot osynliga.
En feg värld!!!
Likaså tycker jag att de anonyma kommentarerna på en blogg är den feges röst!!!!!!!!!!!!
Jag önskar Dig en god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0