Mormor ryter till

Nu måste jag kommentera högt när det gäller kommentarerna i Josefines blogg betrf. om Elian skall ha kort eller långt hår.
Vad jag förstår är det yngre personer som ger kommentarerna.
Det skrivs att killar skall ha kort hår!!!!!!
Är det möjligt med sådana fördomar i dag?
Jag undrar varför killar skall ha kort hår????
Är det så att flickor i så fall skall ha långt hår????
Till Er som skriver sådant skulle jag vilja ställa en fråga:
 " Vad har DU för syn på att flickor bär långbyxor ",
" vilken är Din syn på att pojkar leker med dockor ", 
"anser Du att det är viktigt att  se ut på ett visst sätt för att bli accepterad " ?
Jag anser att barn är barn och har rätt att vara barn.
Var snäll och utveckla Era teorier ang. detta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ehh, du ska ju inte säga något. Du skriver ju enbart om mammans roll för barnet.

2009-01-17 @ 19:36:05
Postat av: Anonym

Jag håller med. Du skriver bara om förr i tiden.. Lev i nuet istället.

Och i din värld verkar det inte finnas någon pappa i ens barns uppväxt.

2009-01-17 @ 21:24:02
Postat av: liveteftersextio

Hej ni okända!

Jaa, jag skriver naturligtvis om en mammas roll eftersom jag själv är mamma. Något annat skulle jag inte kunna göra. Jag för min egen talan.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om en pappas roll men gör inte det med hänsyn till vår familj.

Jag småler åt kommentaren om att jag bara skriver om förr i världen....den som läser kanske har förstått att jag verkligen lever i nuet....f.ö. har hoppas jag att alla får uppleva ett långt liv som ger erfarenheter. Ett liv är värdefullt, inte värdelöst!!

2009-01-17 @ 22:39:31
Postat av: Åsa

Förundrad!!!???? Varför finns inga namn på dom som skriver dumma kommentarer Tolkas som FEGISAR! som bara måste klaga men inte törs stå upp USCH! Ingen tvingar er att läsa Skäms på er! Tack för en Jättebra! blogg. Radera skiten o fortsätt skriva för oss som gillar dig. Kramar!!!

2009-01-17 @ 22:43:00
Postat av: liveteftersextio

Åsa, Du är en fajter!!Tack och kram.

2009-01-17 @ 22:55:30
Postat av: Mimmi

Kloka människa! Som jag kommenterade i Josefines blogg: vilka fördomar människor har! Min vuxna son som har långt blond hår är den stiligaste som finns! Han brukar kommentera folks fördomar med okunskap. Så länge håret är vårdat och passar personen ifråga är det snyggt. Varför ska allt vara stereotypt? Vi föds ju alla unika! Kram!

2009-01-18 @ 10:32:36
Postat av: Lena

Hej

Smyger in och läser din blogg då och då eftersom jag läser din dotters. Mycket givande läsning.

När man inte vågar skriva vem man är så skall man inte yttra sig, stå för det man tycker är väl något man lärt sig som liten och som man uppfostrar sina barn att göra.

Jag trodde att i vårt samhälle reagerade man inte hur man var klädd, hur du har håret, hur du talar och massa annat. Det bästa med samhället idag är att man kan se ut och vara hur man vill, eller jag har missuppfattat det fel... Tror att de som inte vågar stå upp för sina åsikter är fega, eller möjligtvis inte torra bakom öronen..

Fortsätt att skriv så jag kan njuta av din läsning.

Hoppas snart att du blir mormor igen.

Barnbarn är en gåva.

Massvis med kramar till dig.

2009-01-18 @ 11:29:35
Postat av: Josefine

Stackars alla som läser bloggar som de inte gillar! Vilken sjävlplågare? Haha ska min Mamma sitta och skriva om Pappans roll när hon själv är en Mamma? Vem bestämmer vad man skriver om? Vem väljer att läsa? Vem väljer att döma? Och vem väljer att vara anonym?



Heja alla glada positiva människor som väljer det de tycker om. En blogg är högst frivillig att läsa och ofta väldigt personlig. Trivs man så fortsätt läs, klagar man anonymt - skaffa dig något trevligare att lägga din dyrbara tid på!



Puss Mamma och Happy Söndag!

2009-01-18 @ 13:02:36
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: liveteftersextio

Vilket härligt engagemang från Mimmi, Lena coh min underbara dotter!!!!!!!!!!TACK och massa kramar!

2009-01-18 @ 16:12:38
Postat av: Evelina

Tycker precis som din kloka dotter angående det här med anonyma DUMMA kommentarer - VARFÖR läser de om de om och om igen lämnar negativa spår efter sig? Säger detsamma - ingen är tvingad att läsa en viss blogg så tycker du inte om det du läser, tacka och bocka och kom inte tillbaka!





kram!



2009-01-18 @ 19:41:21
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Tack för det Evelina!

2009-01-18 @ 20:25:19
Postat av: Anki

Lena! Du har en jättehärlig blogg som jag följer

nästan varje dag.Älskade historien om din morfar.

Kramiz

2009-01-19 @ 22:45:42
URL: http://iknas.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej



Jag är en Malmötös som läser din fina blogg och blir ofta berörd av allt fint du skriver. Jag följer Josefines också. Jag hoppas att du inte bryr dig om de som skriver en massa strunt i kommentarerna. Det är synd om de människor som går runt i livet och stör sig på andra, det är förmodligen så att de är avundsjuka på att nån annan lever i glädje och tacksamhet för livet vi fått. Man kan bara be och hoppas att de någon gång får styrkan och orken att ändra inställning till sig själva och sina medmänniskor.



Tack för en fin blogg, du och din dotter verkar vara så godhjärtade och ärliga människor. Det ger en hopp.



2009-01-25 @ 19:06:32
Postat av: liveteftersextio

Tack snälla Nina!!!Du är säkert cokså en godhjärtat och ärlig person. Kram på Dig!!

2009-01-27 @ 10:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0