Inre Bilder!

Oj,oj,oj vad jag blir less på att inte kunna lägga in mina bilder!!
De försvann i kameran av någon konstig anledning.

Nu är det klart att jag skall starta kursen på Vuxenskolan.

Den heter :
MÅLA DINA INRE BILDER- KÄNSLANS SPRÅK
" DU behöver inte kunna måla för att uttrycka dina känslor i färg och form på ett spontant kravlöst sätt.
  Att arbeta med dina inre bilder frigör dina egna resurser och skapar nya möjligheter i ditt liv.
  I målningarna formas ett personligt symboliskt språk där känslor, tankar och minnen får ett uttryck.
  Välkommern till en inspirerande samvaro med avslappning, målning och samtal! "

Kursen startar 23 februari!

Detta har jag arbetat med tidigare så det skall bli så roligt att börja igen.

Som pensionär har jag fortfarande lust att arbeta med det som ger mig energi.

Att skapa och vara kreativa ger goda energier inom oss.

Se på de små barnen!
Så ivriga de är att får berätta vad det är som de  målar. De är hela berättelser ur deras inre som visar sig, trots att vi inte kan se vad det föreställer.
Deras bilder kommer inifrån vad de sett och upplevt.

Det samma gäller för oss vuxna, fast vi tror att vi måste kunna avbilda allting så bildlikt som möjligt.

Nu är det inte så när det gäller  det INRE BILDARBETET.

Våra inre bilder har vi inom oss och vi KAN OCKSÅ måla dem, våra känslobilder. De uttrycker det omedvetna så vi kan medvetandegöra det som vi innerst inne känner. Att få sätta ord  på eller att få syn på sina inre bilder känns!!!

Det är ett fint sätt att hela sig. Att få syn på sig själv. Och andra.
Att bli vän med sig själv och andra är väl ett underbart motto?

Ett litet fredsarbete, tycker jag.
Ett sätt att mogna som människa, kanske.

För visst är det så att det finns alltför många omogna och rädda människor omkring oss.
Vi behöver balanserade människor som är goda förebilder för våra barn.

Lärare t.ex. är viktiga personer, föräldrar inte minst!
 
Hoppas nu att Din dag varit bra och  att Du möter morgondagen med tacksamhet.
Kram och Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0