Varför direktsänder inte SVT?

Har läst i Sydsvenskan nu på morgonen om Obama ang. installationen.
Jag hoppas kunna se installationen i dag på TV.
Ser där till min förvåning att SVT 1 inte sänder någonting om detta.?!
Fortsätter till SVT 2  och läser att Rakt på med K-G Bergströms program skall sända installationen med gäster, bandad installation.
Jag förstår inte?
Är inte dessa två kanaler statliga kanaler?
Vems intressen styrs de av?

Läser att TV 4 sänder direkt kl 17 30 från installationen. Bra!

Jag fortsätter till Danmarks TV kanaler: DR 1 sänder Obama redan kl 16 00 och DR 2 kl 16 15.

Varför sänder inte SVT 1 och SVT 2 någonting ?

Kostar SVT:s cheferså mycket att det inte finns pengar till direktsändningar från andra delar av världen?


Kommentarer
Postat av: Marielle

Vet inte varför de valt att göra så men Obamas presidentinstallation sänds i SVT24 från kl. 17:01

2009-01-20 @ 12:32:28
Postat av: liveteftersextio

Hej Marielle, jag såg också det senare i dag. Då undrar jag varför SVT 24 inte har sina programtablåer lika synliga som SVT1 o SVT 2. Det är inte många som söger på SVT 24 tycker jag.

2009-01-20 @ 20:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0