YES, WE CAN, OBAMA!

Så är han då president! Äntligen.
På 70-talet var jag enung mamma som såg och lyssnade på Martin Luther King´s " I have a dream ". Hans gatumarscher där " We shall overcome " var slagorden. Sången grep tag i oss alla. Vi sjöng den på våra träffar, vi sjöng den på fredsmöten, vi sjöng den i Paris där jag gick men i Fredmarschen 1981 i hällande regn och åska!!
Nu har vi kommit fram!
En man med föräldrar i min ålder har blivit president. Hans föräldrar levde i samma dröm som dagens mor och farföräldrar gjorde på 1970-talet.
Vår strävan var stark även här hemma i Sverige, i Sundsvall.
Det var en härlig tid av gemenskap.

Idag är det en ny slags president som äntrat scenen.
En man med moral,etik och visioner.
Äntligen.
Om vi människor inte har något hopp är vi förlorade. Ja, så är det.
Låt oss alla hoppas att Obama får behålla sin kraft och medmänsklighet.

Visst kan vi alla bli lite bättre än vi tror?
Jag tror på Obama som alla andra!

När jag var på Hawaii för 1 år sedan träffade jag hans valarbetare. De var helt övertygade om att han skulle bli president!
Om han bär på arv från den Hawaiianska mentaliteten skall vi ha stora förhoppningar på hans förmåga.
Vänlighet, ödmjukhet är egenskaper hos dessa infödingar med starka karaktärer.
Jag älskar Hawwaii!

Aloha, the President!

Kommentarer
Postat av: Maria S

Hej!

Stötte på din blogg och blev jätteglad att det är någon "lite" äldre som oxå bloggar. Tycker mest bara att det är unga tjejer som bloggar annars. Så läser jag och ser att du tydligen kommer ifrån min stad - Sundsvall. Jättekul. Kram Maria

2009-01-21 @ 18:16:40
URL: http://mimidolls.babyblogg.se
Postat av: Anonym

Hej Maria,så rolgit att du gillar det jag skriver. Tack!

2009-01-21 @ 22:09:32
Postat av: Nicki

Bara ler när jag läser ditt inlägg..för nog märks det vem din dotter brås på, samma positiva framåtanda och energi. =)

2009-01-22 @ 10:23:23
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/
Postat av: liveteftersextio

Hej Nicki,jag var inne på din blogg. Vilken fotograf du är!!!Du har öga för fotokonsten. Fortsätt med det. Önskar dig lycka till efter separationen. Vi hörs mer hoppas jag. Du är en intressant person, var rädd om dig!

Kram

2009-01-22 @ 15:20:59
Postat av: Nicki

Tackar så ödmjukast för berömet! Att fotografera är hur kul som helst och nog skulle det vara kul att utveckla det..vem vet. =)Ha det bäst själv! Kram

2009-01-25 @ 22:49:14
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0