SEGLING!

VÅR SOMMARSEGLATS HAR BESTÅTT AV SOL I MÄNGDER.

Goda vänner har seglat med oss. Vi har träffat vänner som vi inte träffat på många år!

Tänk vad några sommarveckor kan innehålla....
Vår resa gick utmed den Bohulänska kusten.

Alla upplevelser måste jag samla ihop det går inte att så här i efterhand skriva ner. Upplevelserna är lagrade i mitt hjärta.
Jag är så tacksam över allt!!

Vi hade några incidenter, det skall så vara! Jag tror inte min kära man vill att jag berättar...

Badet i saltat vatten har gjort mitt hår ljust och min hud väldigt brun. Så skall det vara. Punkt!
Ett garanterat bevis på att sommaren varit en bra sommar.

I dag har vi plockat ur mat och kläder ur båten. Oj, så mycket tvätt det blir.

Nu blir det endast segling under helgerna och det blir inte detsamma som våra långseglatser.

Jag kommer att sakna att somna in i förpiken, att vakna är lika skönt.

Kaffet som min man fixat, får mig att riktigt vakna och längta upp till en ny härlig dag.

Att gå upp på däck och sträcka armarna mot himlen när vinden smeker varmt är den bästa medicinen jag kan få.

Nu skall det praktiska livet börja igen.


Kommentarer
Postat av: Julia

roligt att du är tillbaka!

2009-07-19 @ 20:01:34
Postat av: liveteftersextio

tACK jULIA

2009-07-20 @ 09:22:07
Postat av: Mira

Sol i hjärta sol i sinne!



Underbart att höra att ni haft det gott. Hade gärna velat se bild på solbränna och solblekta slingor.



Ha det gott framöver i vardagslivet som stundar.



Kärlek & Respekt

2009-07-20 @ 22:33:57
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: Mira

Sol i hjärta sol i sinne!



Underbart att höra att ni haft det gott. Hade gärna velat se bild på solbränna och solblekta slingor.



Ha det gott framöver i vardagslivet som stundar.



Kärlek & Respekt

2009-07-20 @ 22:34:28
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Tack, kanske Prinsessansdagbok har något foto. Året Runt har fotat en hel massa nu när vi var på Ven. Det blir ett reportage längre fram. Kanske det syns där. Kram!

2009-07-20 @ 22:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0