Nyckeln.

" DET FINNS BARA ETT SLAGS FRAMGÅNG- ATT KOMMA PÅ SITT EGET SÄTT ".

Visst!  Detta är hemligheten! Att vara sig själv, helt enkelt. Att vara sann mot sin inre röst.

Vi är ju alla helt unika. Tänk att varje snöflinga är unik!. Människa, naturen, djuren är ett. Allt lever tillsammans.

Som barn på en bondgård kom den insikten rätt fort.
Att vara rädd om naturen innebar ju att vi kunde leva av den.
Likaså var det med djuren.
Vi behövde varandra.
Det skapar respekt över något som är större än vi själva.

Detta något har det skrivits mycket om i dikter och sånger. Denna för oss alltid så närvarande känsla av att det finns något mer än det vi ser...

Intuitionen är också en del av vårt ursprung som en biologisk varelse.
Jag minns att våra hundar hörde att det skulle komma någon innan  vi anade något.
Ibland undrar jag om inte djuren även ser det som inte vi ser. Jag har många exempel på det.

Att känna på sig vad som skall hända, kan jag ofta också känna av.
Jag har en föraning. Det är inte alltid så roligt.
När jag var barn fick jag ont i magen när den känslan infann sig.

I mitt föräldrahem spökade det. Mamma berättade, min faster berättade om egna upplevelser.
Jag har själv upplevt att min farbror kom klampande uppför trappen, fast han var långt bort.

Nog finns det mycket runt omkring oss som vi dagligen påverkas av, men som vi inte är medvetna om.
I vår synliga värld är det det värdsliga som styr. I vår inre, kosmiska tillvaro styrs vi av de kosmiska lagarna.
Kom ihåg att allt är ett.

Du, jag, vi, är!!

 "att vara eller inte vara " , sa Hamlet.

" jag är ", sa Jesus.

För visst är det så att vi skall vara den vi är!!

Känn Dig själv!
Var Dig själv!
Då är Du, Du!

Detta är nyckeln till framgång.

Jag önskar Dig en God Natt från mig!

Kommentarer
Postat av: Mira

Tusen tack för detta inlägg.

Du är sannerligen en vacker kvinna - både på in- och utsidan.

En ära att få ha träffat dig.



Kram - en riktigt stor sådan

2009-07-22 @ 13:56:57
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Tusen TACK Mira! Du är inte så "pjåkig " Du heller:

Kram till Dig!

2009-07-22 @ 14:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0