Vilken kväll!

Det är en vanlig tisdag kväll i Malmö!

Luften är varm.

Min man och jag tar våra cyklar och cyklar ut till vår båt i båthamnen. Det tar oss ca 20 min.
När vi cyklar ute på Limhamsfälten ser vi till Danmark. Väl framme träffar vi våra båtgrannar. 

Havet ligger stilla.

Aktiviteter därute pågår förfullt. Vi sitter på bryggan och myser tillsammans under tiden.
Vilken lycka...Vi är friska, våra barn och barnbarn är friska.
Allt andas harmoni.

Så tar vi våra cyklar igen och kommer fram  till kallbadhuset.
Där är det fullt av fullt. De dansar på dansbanan till lockande musik.
Inget inträde, det är bara att ställa cykeln och kliva upp på dansbanan.

Vi cyklar vidare in till slottscafét, där är också fullt av fullt av folk som lyssnar till levande sång och musik.
Vi slår oss ner vid ett bord, beställer in något gott  att dricka.
Sedan är det bara att njuta.

Gässen flyger över, filtar och vinflaskor plockas fram, det doftar grill och mycket riktigt är det några som har plockat  fram grillen .

Vi  cyklar vidare över en av broarna, när vi hör musik... det är flotten som kommit till bryggan vid slottscafeét.
Jag vinkar till de som är ombord, dragspelet hörs över kanalen..och jag njuter av livet.
KAn det vara mer underbart?

En vanlig tisdag!!

Så dyker det upp några människor som ser ut som spöken. Javisst ja. Det skulle ju spöka i Kungsparken i kväll.
Det avstår vi ifrån, så vi väljer att cykla hem.

Jag måste säga att det känns som jag är på semester helt gratis!

Malmö stad är en helt fantastisk sommarstad!

Hit kom jag p.g.a kärleken som jag mötte på Ven för snart fyra år sedan. Mycket har hänt sedan dess!!
Jag är så tacksam!



Kommentarer
Postat av: Åsa

Men vilken njutning!! Va häärligt att ni lever livet fullt ut. Kram åsa

2009-07-29 @ 19:38:11
Postat av: Anonym

ja, det gäller att ta vara på stunden!

2009-07-29 @ 21:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0