Bonus?

Ja, här sitter en kvinna på över 60 år och funderar....när  jag började mitt arbetsliv som lärare i skolan var plikten och moralen en väldigt viktig del i arbetet.
Nu när jag läser om denna girighet som inte har samvete nog ,vill jag säga:  Avgå!

Alla dessa kvinnor som arbetar, försörjer och tar hand om barn borde få uppskattning, få erkännande att det är ett stort och viktigt arbete som de utför.
I stället signalerar samhället: Sno åt dig så mycket som möjligt på så kort tid du kan.!

Jag undrar bara, vart investeras alla dessa miljonbonusar någonstans?
Är det utomlands till skatteparadis pengarna går?
Till s.k. bolag??

Mina föräldrar hade ingen semester på 25 år. Ändå slet de på sitt jordbruk dygnet runt för att få det att gå ihop.
De aktade  och vårdade djuren, naturen och skogen. I dag skövlas allt så fort det bara går.
Ju större allting blir desto mindre insyn och påverkan har vi.

Dessa chefer, som anser att de jobber så fruktansvärt hårt, de anser sig behöva mer än miljoner i årsinkomst, de behöver även bonus för att känna att de duger!!
Vet hut!!

Jag har sett hur människor arbetar och arbetar. Att arbeta med människors pengar anses tydligen mer värdefullt än att arbeta med barn. äldre och sjuka!
Vad har vi för samhällssyn egentligen?
Säg nåt! Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Margareta

Ja, vad är det för syn på sig själva och sin omvärld en del människor har. Hur kunde det bli så att arbete värderas och definieras så olika. Jag tänker ofta på ett "klotter" jag sett på en vägg. "Det är inte arbete folk vill ha, det är pengar". Det ligger kanske en del i det. Att göra så litet som möjligt för så mycket som möjligt i pengar. Sedan leva och konsumera och känna tomhet och otillfredsställelse. Tvingas göra av med energi på gym och redskap. Naturligtvis är vi bra på olika saker, men att påstå att tankearbete är tyngre än kroppsarbete går inte. Det är vitt skilda företeelser. Alla som gör sitt bästa i den uppgift de har är lika mycket värda.

2009-03-25 @ 09:48:39
Postat av: Karin

Jovisst är det så att alla vill "roffa" åt sig så mycket de kan. Jag har arbetar inom Vård&Omsorg i 25 år och ser att alltfler har tappat sitt engagemang för människan. De går till jobb för att enbart tjäna pengar. Mycket sorgligt.

2009-03-25 @ 16:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0