Vad är en människa?

Solen skiner! Jag är inne fortfarande p.g.a. operationen.
Det blir många funderingar över det som skrivs och sägs om BONUS till chefer.
Vad är det skom sker egentligen i vår giriga värld?

Redan på -80 talet reagerade jag över detta med bonusar som cheferna ansåg sig ha rätt till utöver sin lön.
Vem bedömer vem? Om  ett bolag går dåligt utbetalas ändå bonus!! Detta strider mot sunt förnuft!
Jag känner sådam vrede över detta.

Grisar skollas levande, fåglar plockas levande på dun, sjuka hundar säljs på marknaden..m.m..m.m....
Vart är mänskligheten på väg????
Allt detta för att tjäna pengar!
Är pengar det enda vi värderar ?

Jag anser att vi måste vända våra värderingar till en mindre skala, där närhet och omtanke ger oss tillfredställelse.
Där vi känner oss älskade för den vi är.
Att djuren får känna sig älskade av de som vårdar dem.

Allting skall vara lönsamt i dag med offer som följd.
Vi förbrukar i stället för att bruka.

Om våra ungdomar i dag skall respektera den äldre generationen måste vi ge dem de rätta förutsättningarna.
Vi är skyldiga att ge de rätt innehåll. Med det menar jag rätt värderingar. Att vi människor är värdiga att kallas människor, Att  med moral, mod och civilkurage stå upp för det goda och inte ställa in oss i ledet för att bli lika giriga!
Alla dess självutnämnda, självgoda personer som tar emot flera miljoner i bonus utöver sin lön...jag undrar bara.. är de människor?
Jag skäms å deras vägnar!

Kommentarer
Postat av: Nicki

Jo nog är det människor, men jag tror att dom helt har tappat all verklighetsuppfattning. Dom lever i sin bubbla och vill bara ha mer och mer. Hoppas du har en balkong så att du iallfall kan komma ut och njuta liiite av solen, visst känns det skönt att våren äntligen ser ut att vara på väg? =) Kramz på dig och krya på dig - Nicki

2009-03-18 @ 21:07:47
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0