Båtdags!

I kväll har vi varit nere i båten och fixat.
Lite planering inför sommarens segling. Ändrat om i skåpen m.m.
Där fann min man Helsingborg tidning från i fjol. I den fanns ett stort reportage om S.t Ibbs kyrka på Vhen och om vårt bröllop.
Där var en rätt stor intervju med oss.
Så klart att jag tog med den hem. Den skall få ligga i vårt fotoalbum, bröllopsalbum alltså, som ett minne.
Vi har snart ettårig bröllopsdag!

När jag var 13 år var jag en hel sommar på en båt som hette OAXEN. Den gick till Slite på Gotland med kalksten.

Min hobby på båten var att sticka en grön och vitrandig toppluva till min lillebror.
Tänka sig !

Men, mitt älskade barnbarn ALice 7 år, är ännu värre. Hon stickade en liten halsduk till Josefines lilla Ella i julklapp!!
Är det inte fantastiskt hur vi tjejer månar om andra.

Jag har alltid älskat havet.
Har behövt vatten omkring mig.
Som litet barn var jag som oftast hos min moster eller hos mammas mostrar, på somrarna.
Alla bodde vid havsstränder.

Jag är född i Kräftans tecken och min man är född i Fiskarnas tecken, perfekta för varandra!
Snart blir jag alltså folkpensionär. Är det möjligt? Hm?

Ja om jag ser på mitt yttre jag ,men inom mig........?

Jag pratade med min 87åriga moster i Sundsvall om detta idag. 
Lilla Lenagumman, tänka sig att Du skall bli pensionär. Jag minns ju när Du sprang omkring på Dina knubbiga små ben....

Sånt är livet. Det går så fort!

Sov gott i natt.

Kommentarer
Postat av: "Fisk" på torra land

Lyckliga dig(kräfta) som funnit din själsfrände (fisk). Jag är fisk, älskar så klart havet och har haft en fin segelbåt som vi var tvungna att sälja pga olyckliga omständigheter. Jag saknar den otroligt mycket. Njut varje dag ni är på vattnet.

Vill passa på att säga att jag gillar din personlighet och väldigt mycket. Önskar nästan att jag var din bästis. Kram-kram

2009-05-13 @ 12:52:19
Postat av: liveteftersextio

Hej " FIsk " på torra land!

Visst, allt är möjligt i cyberrymden.Du har väl en epostadr.?

Kram

2009-05-13 @ 14:48:55
Postat av: Att ha det gott

Ja visst går det fort

själv blir jag ibland snopen då jag ser mig i spegeln

Jag känner mig mycket yngere än minna 51

2009-05-18 @ 11:26:58
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Ja, tiden rinner i väg, fortare och fortare!!!!

2009-05-25 @ 12:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0