27 maj

I dag har jag njutit i Kungsparken.

Jag har upptäckt ett stort träd med BLÅ blommor, trumpetlikande. Har ingen aning om vad det heter.
Kan någon hjälpa mig?

I slottsträdgårdens café har det blivit så mysigt sedan den nye ägaren övertog verksamheten. 

Jag rekommenderar alla som besöker Malmö att gå dit.  Det är en oas!
Fika eller soppa kan avnjutas ute eller i växthuset.

I dag drogs jag dit av trummor som hördes ända hemifrån.Ett gäng killar trummade på stora afrikanska trummor och pinnar. Det var verkligen mytiskt och underbart!

För övrigt trängdes jag med tusentals fåglar...........................!!!!!!!!!!!!!! Snacka om att vi bör plocka bort efter våra hundar, men vem plockar efter alla fåglar????????
Det är inte roligt att trampa i det som de lämnar efter sig skall jag lova! Man får kryssa!

Jag har också hunnit med att fara ned till båten. Det var riktigt skönt att sitta där i ensamhet och skriva ner allt som skall inhandlas och stuvas in inför sommarens seglatser.

Jag avslutar med ett ordspråk: " Det bildas ingen pärla i en frisk mussla ". Jag tar gärna emot Din tolkning.

 Kan det betyda att den som har lite fel och skavanker har lärt sig mycket av livet och därmed en rikedom att ösa ur, nämligen levnadsvisdom?

En liten uppmaning så här på kvällskvisten!   Be för att NordKorea lyssnar på omvärlden!!


Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Det ska jag göra

2009-05-28 @ 07:59:37
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Margareta

Det trädet minns jag mycket väl från min tid som boende vid Lilla Torg. Storbladigt Kejsarträd tror jag det heter. Kommer från Kina.

2009-05-28 @ 12:45:45
Postat av: Anonym

Jättestort tack, Margareta!!

TIll "Att ha det gott vill" :BRA!

2009-05-28 @ 18:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0