Pågatågåk!

Nu är jag en som åker Pågatåg!! En riktig skåning, med andra ord.
Helt vansinnigt ovanligt för en norrländska!! Nervöst i början...tittar på klockan..igen och igen och igen...skyndar mig oroligt till perrongen..tittar på klockan oavbrutet medan jag småspringer, äntligen framme! Väntan på perrongen, andra tåg rusar förbi mig med en hastighet som nästan flåsar i min kappa.
Så kommer tåget. Vips på några minuter är jag inne på Malmö Central och mitt inne istaden.
Hoppas jag vänjer mig vid att passa tider för jag är väldigt ovan eftersom jag bott på Gamla Väster.
Nu börjar vår pensionärstillvaro med hus och en underbar tomt!
Här skall vi tillsammans fixa och dona. Jag i mitt lilla trädgårdhus och min man i sin snickarbod.
Andra säljer sina hus och flyttar till lägenhet.
Jag arbetar några dagar i veckan med mitt företag LÄK DIN SORG förstås. Är så glad över att se hur detta sorgprogram hjälper mina kunder. Den 24 november har jag ett öppet seminarium för att informera om hur Sorgbearbetning går till, inträdet är fritt. Gå in på min hemsida om du är intresserad www.lakdinsorg.se
Nu skall jag sätta mig ner och se på FÖRKVÄLL på TV´n.
Trevlig fredag kväll till dig!

Kommentarer
Postat av: Emma Karlsson

Vad roligt jag åker också pågatåg in till Malmö. Snabbt och enkelt. Vart åker du ifrån? Kram

2009-11-14 @ 05:36:06
Postat av: mamms

jag bodde i skåne under 7 år men hann aldrig åka pågatågen...

ha en bra dag

2009-11-16 @ 09:06:45
URL: http://mamms.bloggsida.se
Postat av: www.liveteftersextio.se

Kram till er båda två!

2009-11-17 @ 21:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0