Så var det ALNARPSPARKEN..

Så är jag då i en ny park och promenerar. Nämligen ALnarpsparken.

Där går jag och funderar över att livet är så oförutsägbart!

Vem kunde tro att jag som 65åring återigen slulle få uppleva ännu en flytt? Från Gamla Väster till Åkarp.

Det är väldigt spännande att lära sig nya saker vid min ålder.
Hjärnans alla vindlingar undrar förvånat hela dagarna. Vad? Skall jag nu gå nya vägar? Här känner jag inte alls igen mig..osv.

Men, jag känner en frid inom mig där jag promenerar i Alnarpsparken.Träden är enorma, det doftar av höstlöven. Den doften av höst och jord , som jag så väl känner igen från min barndom hemma på byn.
Det är exakt samma lukt.
Den för mig hem, i min känsla av tillhörighet.
Barndomens doftminnen får mig att känna mig hemma trots att det är över sextio år sedan jag sprang i hästhagen där ibland djuren.
Nu är jag i skogen, fast på en annan plats i en annan tid, men ändå hemma! Jag är i nuet med minnet och känslan!

Jag är så tacksam att jag får vara med och uppleva allt nytt, det är så inspirerande!

Så är det åter dags att krypa ner i sängen.

God NAtt till DIg!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Men va härligt det låter! hoppas vi får se lite bilder från huset o nya parken. Må så gott!

2009-11-18 @ 07:58:37
Postat av: www.liveteftersextio.se

Åsa, jag önskar också att det kommer bilder.......

2009-11-18 @ 09:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0