Är i Malmö nu igen

Är nu tillbaka i Malmö!
Det har varit en intensiv tid. Möten nästan varje dag.
Men på fredag var jag, Manne och Hannes på vår familjegrav med gravlykta , granris och ljung. I hällande regn jobbade grabbarna för fullt och hjälpte till. Manne såg sitt namn på stenen intill, min farmors kusin ligger där och Hannes såg min pappas namn Eskil på vår sten ( Hannes heter också Eskil ).
Då säger Manne "att det där är våra förfäder". Ja, vad de små kan...
Det är så roligt att komma hem och få träffa nära och kära. Där hemma känner man mig sedan lång tid.
Här i Malmö är det annorlunda. Två identiteter på nåt sätt. Att flytta när man är över 60 år...ja ni förstår.
Ha det så gott, nu skall jag hålla kurs i Sorgbearbetning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0