Tack för tiden på Gamla Väster!

Vi bor med flyttkartonger överallt nu eftersom vi skall flytta till ett hus denna veckan.

Staden har varit min under tre års tid, likaså Kungsparken.

Jag har vandrat runt och tänkt och känt under dessa år. Har liksom vuxit in i stadens centrum.

Jag har verkligen trivts, men saknat möjligheten att gå ut en vårdag med bara fötter.
Att ta med min kopp kaffe och sätta mig på bron och lyssna till fåglarna..visst har jag njutit i Slottsträdgården och dess café. Känt atmosfären.
Att vandra ner till fiskehyddorna, att sätta sig vid kanalen och se på alla gäss. Cykla på Limhamnsfältet ner till båten. Titta om Zlatans hus blivit färdigt..

Men..ja, jag säger men, eftersom vi bebor en hyresrätt där inte min färgskala överensstämmer med hyreshusägarens ( gällande köksdörrar m.m ) så har jag längtat till något eget.
Tack för den här tiden!
Jag har kvar min känsla att Malmö stad är min underbara stad . Att Lilla Torg är mitt vardagsrum och att Kungsparken är min trädgård. Att Slottscafeét är min bro med kaffekoppen.

Nu, får jag ett eget trädgårdshus där jag kan plantera och ha växter.
En egen örtträdgård. Äppelträd, björnbärsträd,klarbärsträd, smultron och vindruvor. Vi smakade på vindruvorna i dag och de smakade gudomligt!!

Min man får en egen snickarbod!
PLus att vi får mycket, mycket annat i vårt liv som vi inte hade tidigare.

Så nu kör jag in i ännu en ny period i mitt liv med ännu fler nya upplevelser!
Min hjärna få inte vila, här gäller att använda alla vindlignar som finns därinne!

" Beröm dig själv efter din egen måttstock, inte efter andras ".
Om jag skulle lyssna mer på vad andra tycker skulle jag inte haft det liv jag har idag.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh! jädrar va spännande! skriv o berätta, visa bilder. Ha de bra!!!!!!!!!!!

2009-10-28 @ 12:59:06
Postat av: Åsa

Åh! jädrar va spännande! skriv o berätta, visa bilder. Ha de bra!!!!!!!!!!!

2009-10-28 @ 12:59:29
Postat av: liveteftersextio

Det var en härlig kommentar Åsa!!!!

2009-10-28 @ 21:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0