I det klara månesken.....

Här sitter jag kl.01.43 vid datorn.. jag kan inte sova!!!

Månen lyser in genom fönstren, det blir skuggor inomhus fastän det är mitt i natten.

Himlen lyser klarblå och molnen lyser vita!!

Jag lade mig tidigt eftersom jag var trött. Min man kom också och la sig men steg upp för att han inte kunde somna.

Nu sover han, men inte jag!!!!!

Det är andra natten som jag lägger mig p.g.a. trötthet, men somnar inte p.g.a. detta starka månsken!

Månsken  brukar inte ha en sådan stark påerkan på mig annars....jag tycker att månen lyser ovanligt starkt...kanske blåsten påverkar på något sätt??

Är det någon som har känt av denna månkraft dessa två dagar??

Det känns lite som på vintern, för då brukar månen lysa så här. Åtminstone uppe i mina hemtrakter.

I bland kan jag sakna nätterna och kvällarna med norrsken!!!!!!!Det är verkligen en magisk känsla.

Det är tur att jag har en lya kvar däruppe så jag kan återvända hem när jag vill!
Jag är i och för sig alltid hemma (läs Allsta )hela tiden, inte fysiskt  men psykiskt. Tankar, känslor och minnen är med mig hela tiden.
Dessutom finns ju" de mina "som jag älskar! där!

Jag tänker på de som måste lämna sina hem och fosterland för alltid och inte kunna återvända. Utvandrarna t.ex. och alla de som idag genomgår samma process.
De är värda all beundran för sitt mod.

Jag skall inte bedöma några före några andra men krig och dess fasor är helvetet på jorden tycker jag.

Så, älska varandra! Se det goda hos varandra även om det tar emot ibland, för det gör det för oss alla.
Håll ut ännu en stund, så vänder det plötsligt när du minst har väntat dig det.

Håll kärlekens fana högt så segrar den tillslut!

Hoppas nu att jag kan somna! Sov så gott alla där ute i cyberrymden.

Förresten vad gör Christer Fuglesang just nu??? Snurrar Du förbi däruppe med EvertTaube i lurarna och tackar Ditt universum för allt?
Ha det bra däruppe!


1957 stod jag och mina föräldrar och tittade upp mot himlen på den första sateliten, jag minns inte om det var vid 19 00 tiden eller 21 00 som den skulle synas.
Det var mörkt ute i alla fall.

Nog är allt bra märkligt ändå.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag känner för det mesta av månen, så även nu. Sover oroligt. I morse när jag var uppe vid 5-tiden sken månen som en upplyst gata in i köket och hallen. Jag är född i kräftans vändkrets, vet inte om det kan ha med det att göra.



Ha en bra dag önskar Farmor/Mormor

2009-09-05 @ 10:53:09
Postat av: liveteftersextio

Hej, Du Anonym, jag är också kräfta!!

2009-09-05 @ 16:54:25
Postat av: Anonym

Jag känner också av månen, har alltid gjort det.

Det slår aldrig fel, fullmåne = sömnlöshet.

Jag brukar gå ner och sätta mig och sticka, titta på någon film, surfa eller läsa en bra bok.

Det är ingen idé att ens försöka, jag väcker bara maken.

Snart Mormor

2009-09-06 @ 12:50:14
Postat av: liveteftersextio

Hej Snart mormor! Blir Du inte trött dagen efter?

2009-09-08 @ 20:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0