Torsdagsmat.

Idag har jag lagat ärtsoppa och pannkakor. Detvar såå länge sedan!
Ärtsoppan var på burk, god ändå.

Mamma lagade alltid egen ärtsoppa. Hon lade bönor i vatten, hon hade eget hemfläsk.
Ja vad skall man säga?

Hon var en fantastiskt duktig kock. Maten var väldigt viktig för henne.
Även min mormor lagade underbar mat.

När de äldsta barnen var små fortsatte jag med mammas mattraditioner. Men mina barn är inte  så intresserade av att lära sig laga den sortens mat.

Det är jag som får lära mig den " nya " maten av dem i stället.

I dag var det i alla fall roligt att maten uppskattades av mina matgäster.

En liten fråga till Dig: Blir DU också trött på att alltid  vara den som skall laga maten??

God kväll!

Kommentarer
Postat av: Natali

Jag är den som planerar matlistan, sköter inköpet och lagar maten hemma, nästa alla dagar på året! Så visst är jag trött emellanåt. Ibland har man inget hum om vad man ska laga. Jag gör alltid matschema för 4 veckor och det är väldigt praktiskt. Matlistan hänger på kylskåpet. Om maten inte gills så måste jag få veta det senast måndag samma vecka, för det är då inköpet sker. Jag kan då ändra matsedeln. Hör jag ingenting så är den ju godkänd. Och visst har det hänt att de inte "sett" matlistan - sorry - säger jag då :)Ibland önskar man att det kom hem en kock 2-3 dagar i veckan och lagade maten. Oj oj oj, vad underbart! Jag ska önska med en middag ute när jag fyller år! Önskar dig och din man en trevlig dag.

2009-09-04 @ 13:29:54
Postat av: liveteftersextio

Tack för ett trevligt inlägg! Det var ett bra tips att sätta upp matlistan synlig för familjen. Bra att alla vet att maten inhandlas på måndagar. Du är jättesmart...

Ha det gott, också önskar jag att Du utjuden på en härlig middag!!

2009-09-05 @ 16:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0