" Armlös, benlös men inte hopplös "

Så sitter jag med morgonrocken på igen. Det är måndag kväll och jag känner mig lättad efter några dagars oro. Min dotterdotter har blivit utskriven från sjukhuset. Hoppas nu att allt bara blir bättre och bättre! I dag har jag lyssnat på en föreläsning av MIKAEL ANDERSSON. Den handlade om tankens kraft. Mikael föddes utan armar och ben p.g.a att hans mamma utsattes för hormoslyr när hon var gravid i tidigt skede. Läs hans bok som heter " ARMÖS, BENLÖS MEN INTE HOPPLÖS "! Hans livsberättelse är något helt enastående!!! För fem år sedan råkade jag sitta vid samma bord som Mikael på en av Arlandas restauranger. Vi började samtala och han berättade då att han hade tre barn därhemma. Jag hade naturligtvis många frågor och jag fick tankeväckande svar. Öppna, ärliga svar till en för honom okänd person.Han bjöd på sig själv utan större problem. En snygg, intelligent man som gjorde ett starkt intryck! Fast utan armar och ben. För tre veckor sedan fick han och hans fru sitt fjärde barn!! Han har vänt motgång till medgång!Han siktar högt! Jag tänker mig att hans barn tidigt får lära sig att förstå att det går att lösa de flesta hinder. Att vara kreativ i sin tanke är en god början till en förändring. Visst är det så. Våra inre bilder skapar vår dag. Jag uppmanar Dig att köpa hans bok! Sov gott! Tack Mikael för att Du finns!

Kommentarer
Postat av: mammaxtre

Den boken valde jag att ge bort som julklapp. Det är fantastisk med människor som väljer att inte se hinder.

2010-04-13 @ 08:24:41
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Vilken bra idé! Må så gott!



`



2010-04-13 @ 09:11:17
Postat av: Anonym

han var och föreläste på den gymnasie skola jag gick på för något år sen. verkligen jättehäftigt hur positiv han är.

2010-04-13 @ 16:17:38
Postat av: liveteftersextio

Javisst är han häftig och snygg!Vilket mod den mannen har fått.

2010-04-13 @ 19:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0