En grå dag med nära känslor.

I dag skall jag börja träna Easy line.
Är det någon som erfarenhet av den sortens träning?

En dag som denna är grå, jag längtar efter solens varma strålar!!!

Jag pratade med ett av mina barnbarn i Sundsvall idag. Han är sju år. Vi pratade om drömmar.
Han berättade att han har en återkommande dröm. Han berättade om känslan.
Manne är en liten klurig pojke. Han funderar ofta och diskuterar med mig om de inre känslorna.
Förresten är alla mina barnbarn väldigt goa och öppna med vad de tänker och känner.

När jag var liten gick jag ofta till äldre personer för att få prata och umgås. Jag trivdes med att hälsa på hos de äldre.

Min farmor låg på ett ålderdomshem i Matfors sina sista år. Jag fick som representant från familjen åka till henne med julklappar. Farmor ville så gärna att jag spelade på orgeln som fanns i allrummet. Då förstod jag inte varför hon tyckte att det var så viktigt att jag spelade för henne och de andra.
I dag förstår jag hennes glädje över att hennes barnbarn kom och spelade.

Det är mycket man förstår med tiden.

Farmor och jag pratade också om hennes svåra erfarenheter i livet. Hon berättade även sin kärlek till min pappa. Då lyste hennes ansikte och jag såg något i farmors ansikte som sade mer än ord....
Det var mitt sista samtal med henne. Hon dog strax därefter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0