Idag och för 16 år sedan...

Det är KALLT och blåsigt ! Snödrivor är uppskottade vid vägrenen . Det är första gången sedan jag flyttade till Skåne som jag upplever en snövinter.
Jag kan faktiskt längta efter tiden när jag åkte skidor både på längden och utför. En riktigt klar och solig dag när snön gnistrar!!
Men snart hoppas jag att det blir varmare och jag kan njuta av den tidiga våren...för den kommer väl ?

Mitt första barnbarn föddes en decemberdag för sexton år sedan.
Den dagen kom en kollega hem till mig på besök. Vi stod ute i trädgården bland äppelträden och såg ut över havet...hon fotade träden och utsikten vi såg. Jag minns att jag sade till henne " att nu känns det som om jag blir mormor..". Det var en mycket märklig visshet att nu..var barnet fött !
Det visade sig senare att så var det också!
Roligt att ha hans födelsestund på bild. Tiden stod faktiskt på fotot ( så var det på pappersfoton för 16 år sedan ).
När jag ser bilden så minns jag känslan fortfarande.

Jag blev mormor vid 49 årsålder. Jag tyckte att jag var väl ung för att bli mormor då.
Själv hade jag min yngsta dotter som var tio år då...i dag är hon 26 år.

Tiden...GÅR verkligen för fort!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0