Undringar.

Oj! Nu är det ett tag sedean jag var här inne!!
Under tiden har jag varit uppe i Sundsvall och umgåtts med alla de mina som jag älskar över allt på jorden!!

I dag har jag med mig min kusin ner till Skåne. Vi skall umgås under denna veckan.

Uppe i Sundsvall är jag hemma , jag undrar ibland vem jag är här nere...Det blir många kval inombords...men vad sjutton, livet går ju vidare under tiden som jag funderar, om några år är det ingen som minns mig i alla fall!

Jag fann en pressklippsbok om mig själv. Under åren har jag faktiskt jobbat otroligt mycket och intensivt. En känsla av bitterhet uppstod....men det är sådant man inte talar om. Eller är det det? Egentligen har jag lust att berätta, men jag väljer att inte göra det.
Min mamma sa alltid " att tala är sliver, men att tiga är guld".
Som äldre har jag insett att ordspråken talar sanning.

Vem är det som kommit på alla dess kloka ord?
Det måste vara ett demokratiskt urval, alla inser  tillslut att det är som det är.
Acceptera! Ja det är inte lätt. Vi tror oss om att kunna förändra. Tiden tar den tid den tar.
Det som vi bär med oss i våra minnen, behöver inte ens vara sant. Det är  bara sant för oss själva.
Verklighetens sanning kanske är någonting helt annat.
Därför är det så svårt med att jämföra varandras minnen.

Vem är Du och vem är jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0