Hej där..

Så är jag då tillbaka vid tangentbordet  igen efter att varit ute på havet.

Vi hade jättefina seglingsdagar nere i Danmark ,men väl hemma igen har det varit höstlika dagar. Inte så kul!
Det är en konstig sommar tycker jag, vi väntar och väntar att den skall komma.
Mina barn i Sundsvall och Oslo har däremot haft glädje av sommarvärme.

Jag hör inga humlor som surrar, var är de någonstans?

Däremot hör jag nu, sedan VM i fotboll startade ett fruktansvärt surrande från fotbollsläktaren!!!
Jag blir smått tokig av ljudet!  Nej, fram för vanliga hejarramsor.

Hoppas att familjer med småbarn och fotbollsälskande pappor håller, efter en månad av detta konstanta surrande, plus allt fotbolls försnack, fotbolls spel och fotbolls eftersnack....??
Alla som i familjen inte är intresserad av detta har det inte lätt. Man kan bli smått hysterisk ibland, åtminstone kan jag känna så.
Det gäller att välja rätt tillfälle när man skall tilltala en fotbollsälskande man.
För mig som inte har vuxit upp med detta hemifrån och inte heller tidigare levt med detta intresse så är det en prövning! PHU!

Det är tur att Victoria och Daniel gifter sig, så det blir lite kompensation för oss andra.
I bland kan jag tycka att alla dessa kungliga reportrar som berättar om än den ena kungliga rapporten inifrån ( skvaller )har blivit lite fånigt.

Häromkvällen låg jag och funderade över att kungen endast var 27 år när han blev kung. Han hade inga föräldrar i livet som stöd. Han kan inte ha haft det lätt!  Att dessutom lida av Dyslexi och bli bedömd som dum måste ha satt djupa sår i hans självkänsla.
Jag tycker han är värd mer beröm än han får!!
Läste att han endast haft en enda sjukdag på alla dessa år! Otroligt!

Nu är det dags att krypa till kojs igen, mörkret har inträtt och ingen koltrast sjunger i kväll heller. Kanske den också har ledsnat på att sommarvärmen skall infinna sig. I så fall är vi två här i kväll som är tysta eftersom fotbollen fortfarande analyseras...den tredje, han sitter framför en TV.skärm.
Är det något som fler än jag känner iden?

Ha nu en skön natt och dröm om en skön sommardag med surrande humlor och en sjungande koltrast i björken!
Godnatt!
 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0