Skäralid

I dag har vi varit och promenerat i Skäralids nationalpark tillsammans med min 95-årige svärfar. Tre snokar låg invid vattnet och massa små skogsmöss sprang omkring. Vi var även uppe  på Kopparhatten och såg  på den fantastiska utsikten. God mat på Kalle på Spången därefter. Med andra ord en skön och avkopplande midsommardag. Det behövdes!
Att vattna ute på blomstren och plocka smultron blev en skön avslutning på dagen. Det var inte så många dagar sedan jag hade mina småttingar från Oslo här som både vattnade och plockade smultron med stor iver. Så kärt!!
Nu är det fotboll men jag hör att min man spelar dragspel, så jag tror inte att matchen är så betydelsefull.
Visst vill vi alla känna oss betydelsefulla, speciellt för de som vi älskar.
I bland kan den känslan vara långt borta och då blir livet inte riktigt sig likt, eller hur?
Må så gott i din själ och var rädd om den!

Kommentarer
Postat av: mammaxtre

Vad härligt att vara 95 år och ute på promenad.



Ha det skönt i värmen.

2010-06-28 @ 07:02:03
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Yes!! Ha det!

2010-06-28 @ 21:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0